توسعه خدمات بهزیستی با مشارکت و یاری مردم

به گزارش آفتاب صبا، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : فعالیت مؤسسات خیریه با حضور خیرین و مردم موجب توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی به اقشار تحت پوشش سازمان و مشارکت بیشتر آحاد مردم و خیرین در رفع آسیب های اجتماعی و محرومیت خواهد شد .

توسعه خدمات بهزیستی با مشارکت و یاری مردم

به گزارش خبرنگاران زنجان، محمد محمدی اظهار کرد : موسسات خیریه مکلفند هرگونه دریافت مشارکت های مردمی را صرفا جهت پیشبرد اهداف موسسه و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گروه هدف ، هزینه نمایند .

این مسوول با تاکید بر اینکه در هر شهرستان یک شورا تشکیل شده و شورای استان نیز به صورت مجزا ومستقل از شوراهای شهرستانی به ریاست استاندارتشکیل می شود، افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های هر شهرستان با اهتمام معتمدان محلی شناسایی شده و موجب بومی سازی هزینه کرد مشارکت ها می شود. البته این به معنای برون سپاری کامل وظایف بهزیستی نیست، بلکه به معنای گسترش همکاری و بهبود شرایط است.

وی با بیان اینکه مشارکت های جمع آوری شده با دو نیت خاص و عام هزینه می شوند و در راستای نیت عام نظر اعضای شورای مشارکت نقش اول را ایفا می کند ، اظهار کرد : همدلی برای رسیدگی به امور محرومان و برنامه ریزی برای نیل به خیر جمعی و در نهایت فرهنگ سازی از اهم اهداف تشکیل شورا به شمار می رود.

محمدی ادامه داد: شورای مشارکت مردمی با اهداف و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در سطح شهرستان ها نقش اتاق فکر را ایفا کرده تا با نیازسنجی، برنامه ریزی و عملیاتی کردن برنامه های تحت نظارت و ارزیابی بهزیستی، جهت بهبود شرایط جامعه هدف گام های اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مالی وخدماتی مردم به منظوررفع نیازهای جامعه هدف از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خاطر نشان کرد در حال حاضر 86 موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی فعالیت مینمایند و از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به 4 میلیارد تومان کمک های مردمی در قالب پویش های مربوط به بهزیستی در استان زنجان جمع آوری شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1347

به "توسعه خدمات بهزیستی با مشارکت و یاری مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه خدمات بهزیستی با مشارکت و یاری مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید