توجه شرکت های دانش بنیان به حوزه توانبخشی

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از پنجه های کربنی ورزشی CGS که امروز در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، گفت: ماهیت شرکت های دانش بنیان، رفع مسائل مردم است.

توجه شرکت های دانش بنیان به حوزه توانبخشی

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

وی با اشاره به حوزه توانبخشی در کشور گفت: این حوزه یکی از بخش های مفقود شده در کشور به شمار می رود و غفلت های تاریخی در آن شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه تنوع محصولات حوزه توانبخشی و توسعه تکنولوژی های جدید در کشور از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت: محصولات این حوزه تکنولوژی بالایی دارند و در ساخت محصولات حوزه توانبخشی از مهندسی، علم مواد و مهندسی مکانیک استفاده می شود.

ستاری ادامه داد: یکی از محصولاتی که همواره یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانسته در حوزه توانبخشی به تولید برساند، پنجه های کربنی ورزشی است که با قیمت پایین تر نسبت به نمونه های خارجی به تولید می رسند.

وی افزود: این شرکت پنجه های کربنی را برای معلول شخصی سازی می کند زیرا ساخت پنجه های کربنی ورزشی دانش خاص خود را دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شرکت ها روز به روز ایده های جدید و نوآورانه خود را در راستای زندگی بهتر ما ارائه می کنند، گفت: هدف ما از آموزش این است که بتوانیم در کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم و مسائل مردم را برطرف سازیم؛ اگر چنین اقدامی انجام نشود، تا به امروز اشتباه رفته ایم.

به گفته ستاری، مردم باید اثر ایده های نو حاصل از آموزش در دانشگاه ها را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: ما همواره در معاونت علمی حمایت ها را بخصوص در حوزه توانبخشی گسترش خواهیم داد تا بتوانیم هر روز شاهد ایده های نو باشیم.

وی افزود: ما قربانی جنگ بودیم و بسیاری از افراد در این جنگها جانباز شدند؛ و از طرف دیگر تعداد بالای تصادفات جاده ای و سوانحی که در کشور منجر به قطع عضو افراد می شود شرکتهای دانش بنیان را بر این واداشته که مشکل افراد دچار قطع عضو را با محصولاتشان برطرف کنند.

وی افزود:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سه سال پیش به صورت جدی فعالیت در حوزه توانبخشی را شروع کرده به طوریکه می بینیم محصولات بسیاری در این چند سال وارد بازار شده است.

معاون علمی و فناوری با تاکید بر اینکه اما هنوز در حوزه توانبخشی، با استانداردها و توقعاتی که مردم دارند فاصله خیلی زیادی داریم، خاطرنشان کرد: محصولات حوزه توانبخشی از تکنولوژی بالایی برخوردارند که در تولید آنها از علم مهندسی و مواد و مکانیک استفاده می شود.

به گفته ستاری، در حوزه توانبخشی نمی توان تولید انبوه داشت زیرا هر محصول متناسب با معلولیت فرد ساخته و طراحی می شود و کلیه طراحی ها باید در داخل کشور انجام بگیرد.

وی با اشاره به پنجه کربنی گفت: تولید چنین محصولاتی مثل پنجه کربنی افتخار کشور است که می تواند نیاز های افراد قطع عضو را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 958

به "توجه شرکت های دانش بنیان به حوزه توانبخشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه شرکت های دانش بنیان به حوزه توانبخشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید