تماشا کنید؛ پخت کالزون نوتلا در خیابان های لندن

به گزارش آفتاب صبا، کالزون نوتلا که به آن پیتزای شیرین با نوتلا هم می گویند، یکی از غذاهای خیابانی ایتالیایی است که در خیابان های لندن نیز تهیه می گردد.

تماشا کنید؛ پخت کالزون نوتلا در خیابان های لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

پیتزا و نوتلا دو غذایی هستند که کمتر کسی می تواند از آن بگذرد؛ حالا اگر این دو خوشمزه دوست داشتنی با یکدیگر ترکیب شوند، یکی از بهترین غذاهای دنیا درست می گردد. نه؟ یکی از غذاهای خیابانی خوشمزه و محبوب ایتالیایی کالزون یا کلزون (Calzone) نام دارد که به روش های مختلف و با طعم های مختلف تهیه می گردد و ظاهر آن شبیه نان پیتزا است. برای تهیه این غذای ایتالیایی پس از آنکه سطح خمیر را با مواد مختلف پر می نمایند، لبه های آن را تا می نمایند و به شکل نیم دایره درمی آورند. خمیر کالزون معمولا از ارد، آب، نمک، مایه خمیر و زیتون تهیه می گردد.

کالزون نوتلا یکی از انواع محبوب کالزون بوده که برای تهیه آن سطح خمیر را با چنوتلا یا همان شکلات مایع غلیط و تکه های میوه مثل موز یا توت فرنگی می پوشانند. پس از پر کردن خمیر کالزون و تا کردن لبه های آن، آن را در فر می پزند یا در روغن فراوان سرخ می نمایند. کالزون نوتلا که به آن پیتزای شیرین هم گفته می گردد علاوه بر شهرهای ایتالیا در خیابان های لندن نیز عرضه می گردد. در شهرهای آمریکا نیز انواع کالزون جزو غذاهای خیابانی محبوب هستند.

کالزون به شکل پیتزا با موادی مثل پیاز (یا سبزیجات دیگر مثل سیب زمینی یا کلم بروکلی)، نوعی ماهی مخصوص، انواع پنیر مثل پنیر رپکوتا (پنیری از شیر گوسفند)، پنیر پارمیجانو (پنیری از شیر گوسفند که تهیه آن 8 ماه طول می کشد)، پنیر پارمیزان، پنیر موتزارلا، پنیر پروولون، زیتون، نوعی سوسیس مخصوص ایتالیایی و گاهی اوقات گوشت و مرغ نیز تهیه می گردد.

در ادامه شما را به ویدیویی از طرز تهیه کالزون نوتلا یا پیتزای شیرین در خیابان های لندن دعوت می کنیم.

منبع: کجارو / thestonebakeovencompany.co.uk / en.wikipedia.org
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 397

به "تماشا کنید؛ پخت کالزون نوتلا در خیابان های لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشا کنید؛ پخت کالزون نوتلا در خیابان های لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید