تعمیرات مبل؛ قیمت و درخواست بهترین رویه کوبی

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران: قبل از تصمیم برای تعمیر مبل و بررسی فرایند تعمیر مبل، یادتان باشد هر مبلی ارزش تعمیر ندارد. اگر به تعمیر مبلی فکر می کنید که کلاف خوبی دارد و بدون هرگونه شکستگی ست، تعمیر مبل ایده خوبی به نظر می رسد. در کل زمانی که فکرتان درگیر این مساله است که تعمیر مبلمانتان کار هوشمندانه ایست یا نه، یادتان باشد که کلاف مبل مساله مهمی (بخصوص مبل های استیل یا راحتی) در تصمیم به تعمیر مبل محسوب می شود.

تعمیرات مبل؛ قیمت و درخواست بهترین رویه کوبی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل به تعمیر مبلی که کلاف خوبی ندارد، هزینه زیادی بابت پارچه مبلی خود پرداخت نکنید و در مقابل هزینه خوبی بابت پارچه خود در زمانی که مبل شما از کلاف خوبی برخوردار است پرداخت کنید، چون پس از تعمیر مبل خود، یک مبل کاملا سالم و نو دارید که می تواند چندین سال برای شما قابل استفاده باشد.

نکته بعدی که لازم است در مورد تعمیر مبل در خاطر داشته باشید، توجه به رنگ چوب بدنه مبل است. اگر پرداخت و رنگ چوب سالم است و از بین رفتگی وسیعی وجود ندارد، به راحتی سطوح خراشیده شده ترمیم می شود و تعمیر مبل هزینه چندانی در بر نخواهد داشت. اما اگر بخش زیادی از پرداخت چوب آسیب عمیقی دیده باشد باید برای تعمیر مبل، رویه و پارچه مبل در بیاید و با کمک دستگاه های مخصوص صیقل داده شود و سپس چوب از نو پرداخت و رنگ شود، بدیهیست در این صورت تعمیر مبل هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

تعمیر مبل: نحوه نوسازی چوب مبلمان

اگر سطح چوب مبل شما سالم است، نیازی به مراجعه به فرد متخصص برای تعمیر مبل ندارید. در این صورت و برای نو به نظر آمدن چوب مبلتان و تعمیر مبل در منزل می توانید از محلول آب و صابون و یک دستمال پشمی زبر کمک بگیرید. اگر لکه های سفید روی چوب ظاهر شده، از یک دستمال که اندکی به الکل آغشته شده برای تعمیر مبل استفاده کنید.

برای افزایش عمر چوب می توانید سطح را واکس کاری کنید. شما می توانید واکس خمیری مخصوص را مناسب با نوع چوب مبلمانتان از رنگ فروشی تهیه کنید و کار تعمیر مبلمانتان را در منزل انجام دهید. در صورتی که سطح چوب شما خراشیده شده و دارای سطحی پر عیب است می توانید با مراجعه به رنگ فروشی، رنگ مناسب برای پرداخت آن را تهیه کنید و بر روی قسمت های مورد نظر بزنید. همچنین برای سهولت کار، ماژیک های لکه گیری هم تولید شده اند که به راحتی می توانید با انتخاب رنگ مناسب، مبلمانتان را لکه گیری نمایید و تعمیر مبلمانتان را به تاخیر بیندازید.

تعمیر مبل: رویه کوبی

زمانی که تصمیم به تعمیر مبلتان گرفتید باید در زمینه های مختلفی برای تعمیر مبل هزینه کنید، اما هزینه رویه کوبی یکی از بالاترین هزینه های تعمیر مبل است. اگر قصد تعمیر مبل و رویه کوبی دارید باید بدانید که هزینه این بخش به 2 عامل بستگی دارد:

1. حرفه ای و متخصص بودن تعمیر کاری که رویه کوبی را انجام می دهد. شاید اگر برای تعمیر مبل به فردی حرفه ای و آزمون پس داده مراجعه کنید مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید، اما حتی برای یک لحظه هم شک نکنید که ارزشش را دارد.

2. نوع و متراژ پارچه ای که برای رویه کوبی استفاده می شود. بدیهیست که کیفیت پارچه و متراژ آن هزینه تعمیر مبل را به شدت تغییر می دهد.

حالا برای کمک به شما برای تخمین هزینه این بخش از تعمیر مبل، یک مثال می زنم. برای مثال هزینه بخش رویه کوبی تعمیر مبلی 7 نفره، از 400 هزار تا 3 میلیون تومان است. در نظر داشته باشید که اگر در پشت همین مبل 7 نفره از پارچه استفاده شده باشد هزینه رویه کوبی و در نتیجه هزینه کلی تعمیر مبل بیشتر می شود.

تعمیر مبل: تعمیر کلاف

دستمزد تقویت یا تعمیر کلاف مبل، یکی دیگر از هزینه های قابل توجه تعمیر مبل است. کلاف مبل به اسکلت اصلی مبل گفته می شود که قسمت های آن شامل چوب، فوم یا ابر، تسمه ها و فنر ها است. به دلیل نوع طراحی مبل، کاربر به سادگی نمی تواند کلاف مبل را مشاهده کند. در یک تعمیر مبل اصولی، نوع اتصال کلاف مبل باید به درستی بررسی و تعمیر شوند و در صورت نیاز به تقویت یا تعویض اجزاء آن (که در بالا به آن اشاره شد)، اقدامات لازم از طرف تعمیر کار صورت گیرد.

نکاتی که باید قبل از تعمیر مبل بدانید

1. قبل از سفارش تعمیر مبل خود به تعمیر کار، از تعمیر کار درخواست نمونه کار های خودش را بکنید و پس از رضایت، عکس کامل مبل خود را برای او ارسال کنید. تعمیر کار پس از مشاهده عکس می تواند نکات ابتدایی تعمیر مبل را با شما در میان بگذارد.

2. با توجه به اینکه در فرآیند تعمیر مبل، پارچه رویه را شما باید تهیه کنید می توانید مشاوره لازم را در رابطه با خرید پارچه مثل نوع آن یا محل خرید آن، از تعمیرکار خود بگیرید. توجه داشته باشید که می توانید با توافق، خرید پارچه را به عهده تعمیر کار مبل قرار دهید که البته با توجه به تفاوت سلیقه ها و فراوانی انواع پارچه، این کار را پیشنهاد نمی کنیم.

3. در مورد مبل هایی که کلاف خوبی ندارند، پیشنهاد می شود از پارچه گران قیمت برای تعمیر مبل استفاده نکنید. بهتر است از تعمیرکار خود در این زمینه هم مشاوره بگیرید چرا که به دلیل نوع طراحی مبل، شما به سادگی نمی توانید متوجه شوید که کلاف در چه شرایطی است.

4. قبل از ارسال مبل برای تعمیر کار یا زمانی که تعمیر کار برای دریافت مبل شما می آید، توافق های لازم برای هزینه ایاب و ذهاب را صورت دهید و به دیگر هزینه های تغمیر مبل اضافه کنید.

5. فوم ها انواع مختلفی دارند، بهتر است تعیین کنید از چه فوم یا ابری برای تعمیر مبل استفاده شود. (فوم سرد یا گرم یا…)

6. اگر قرار است در فرایند تعمیر مبل، کلاف مبل شما تعمیر یا تقویت شود، قبل از تعمیر مبل هماهنگی های لازم برای هزینه آن انجام شود.

7. یادتان باشد که بدترین زمان برای تعمیر مبل، روز های پایانی سال است. به دلیل محدود بودن زمان و سفارشات زیاد، کیفیت تعمیر مبل شما پایین می آید پس با کمی برنامه ریزی زمان دیگری را برای تعمیر مبل انتخاب کنید و کیفیت تعمیر مبل خود را بالا ببرید.

فرایند تعمیر مبل

اولین قدم برای تعمیر مبل جدا کردن رویه مبل (عموما پارچه یا چرم) است. سپس خیاط با الگو قرار دادن رویه قبلی پارچه ای که برای تعمیر مبلتان انتخاب کرده اید را برش می دهد و شروع به دوخت می کند.

  • در صورت نیاز فوم مبل تعویض می شود.
  • کیفیت کلاف مبل بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تقویت می شود.
  • در صورت نیاز، رنگ آمیزی یا تعمیر بدنه مبل انجام می شود.

تعمیر مبل: هزینه تعمیر مبل

تعمیر مبل شامل موارد متعددی می شود. در واقع وقتی از تعمیر مبل حرف می زنیم تعمیر دسته های چوبی شکسته مبل و کاناپه، پشتی های آسیب دیده یا دفرمه شده صندلی های ناهارخوری یا تغییر و تعویض فوم و فنر مبل ها، کار های مربوط به تعمیرات اسکلت چوبی یا فلزی مبل، رنگکاری مبل و مواردی مثل تعمیر مبلمان استیل را شامل می شود. با این شرایط بدیهیست که عوامل زیادی روی هزینه تمام شده تعمیر مبل تاثیر می گذارد. برخی از این عوامل موثر در تعمیر مبلمان را با هم بررسی می کنیم:

تعمیر مبل با جزئیات زیاد

در تعمیر مبل، همیشه اندازه و ابعاد مبل و صندلی نیست که تعیین کننده هزینه تعمیر مبل می شود، محصولات که بسیار کارشده هستند و یا جزییات بسکمک دارند و باید با دقت و یا ظرافت بیشتری رویشان کارکرد، عوامل موثری بر میزان کار و در نتیجه دستمزد تعمیر مبل خواهد بود. برخی کار های ظریف تر در مرحله پایانی به اندازه یک کار کامل بازسازی زمان می برند و استادکاران تعمیر مبل با مهارت و تجربه بیشتری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب طلب می کنند. دسته های جداشونده، تاشو، پشتی های تنظیم شونده و کاناپه های تخت خواب شو نیز از این جمله اند که داری اجزای متعدد هستند و زمان و هزینه تعمیر مبل را افزایش می دهند.

پرداخت نهایی در تعمیر مبل

پرداخت نهایی در هزینه تعمیر مبل تاثیرمی گذارد. در حالیکه هم می شود بدنه تمام چوبی یک کاناپه را با وسایل ساده رنگ زد و هم تمام کار را با بتونه کاری، نقاشی و سیلر و کیلرزنی به یک نمونه منحصربفرد تبدیل کرد. وقتی جلال دادن نهایی کار جایش را به رنگ آمیزی های حساسی مثل درآوردن رنگ های دقیق طلایی و بلوطی در تعمیر مبل می دهد، هزینه خدمات تعمیر مبلمان به طرز چشم گیری افزایش می یابد. البته این افزایش هزینه منطقیست چرا که مهمترین نکته این است که در پایان کار تعمیر مبل قسمت های تعمیرشده از سایر قسمت ها قابل تشخیص نباشد.

تعمیر مبلمان عتیقه

جدا از اینکه پیدا کردن قطعات جایگزین برای تعمیر مبل یا صندلی یا وسیله دکوری قدیمی کار بسیار سخت تری است، زمانی که یک استاد کار برای تعمیر مبلی عتیفه صرف می کند، زمانی بیشتر و با ارزش تر است. به هر حال منطقیست که تعمیر مبلمان با ارزش بیشتر، هزینه بیشتری را هم طلب کند. برای تخمین هزینه تعمیر مبل باید به موارد بالا مبالغی بابت تعمیر مبل در صورت محدودیت زمانی، ایاب و ذهاب و حمل و نقل پیش و پس از تعمیر مبل را افزود.

به طور کلی و برای داشتن تصویری عینی تر در مورد هزینه تعمیر مبل باید بگویم هزینه تعمیر مبلی متوسط (از هر نظر) در کم ترین حالت هزینه ای معادل 800 هزار تومان خواهد داشت. گفتنیست که در صورت استفاده از پارچه و مصالح با کیفیت بالا و فرد متخصص برای تعمیر مبل این هزینه می تواند تا 10 میلیون تومان بالا رود.

منابع: sanjagh ، fardanews ، nect

منبع: برترین ها
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 925

به "تعمیرات مبل؛ قیمت و درخواست بهترین رویه کوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیرات مبل؛ قیمت و درخواست بهترین رویه کوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید