تظاهرات مردم لیبی در محکومیت تجاوزات نیروهای حفتر

به گزارش آفتاب صبا، مردم لیبی در محکومیت تجاوزات نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر در طرابلس و مصراته تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم لیبی در محکومیت تجاوزات نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مردم لیبی در حمایت از عملیات برکان الغضب نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج و در محکومیت تجاوزات نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر تظاهرات کردند.

این تظاهرات روز جمعه (دیروز) برگزار گشت و تظاهرات کنندگان که تعداد آن ها صدها نفر بود با در دست داشتن پرچم های لیبی، حمله شبه نظامیان حفتر به طرابلس پایتخت لیبی و بمباران غیرنظامیان را محکوم کردند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات کنندگان توقف حملات کورکورانه شبه نظامیان حفتر به محله های طرابلس را خواستار شده و با سر دادن شعارهایی، پایبندی خود بر غیرنظامی بودن دولت تأکید کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین حمایت برخی کشورها به ویژه امارات و مصر از حفتر را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه گذشته به قطعنامه پیشنهادی انگلیس در خصوص پایبندی به آتش بس در لیبی در چارچوب نتایج کنفرانس بین المللی برلین رأی مثبت داد.

از سوی دیگر خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی، امروز شنبه، در سخنرانی خود که از چندین شبکه داخلی لیبیایی پخش شد، ضمن تاکید بر کشتار نیروهای دولت الوفاق ملی درخواست شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر پایبندی به آتش بس را رد کرد. (جزئیات بیشتر)

این اظهارات پس از آن بود که رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی خواست که از حمله به شهر طرابلس، پایتخت لیبی، و محل استقرار دولت الوفاق ملی دست بردارد

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 554

به "تظاهرات مردم لیبی در محکومیت تجاوزات نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم لیبی در محکومیت تجاوزات نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید