تساوی فیروزجا مقابل بخت نخست قهرمانی

به گزارش آفتاب صبا، فیروزجا دربازی دوم از مرحله سوم مسابقات جام جهانی 2019 مقابل حریفش به تساوی رسید.

تساوی فیروزجا مقابل بخت نخست قهرمانی

به گزارش خبرنگاران، امروز (سه شنبه) بازی دوم از مرحله سوم رقابت های جام جهانی شطرنج برگزار شد و تنها نماینده ایران علیرضا فیروزجا با ریتنیگ بین المللی 2702 برابر دینگ لیرن از چین با ریتینگ 2811 در بازی دوم از مرحله سوم به تساوی رسید. فیروزجا امروز با مهره سیاه وارد میدان شد و توانست این حریف قدرتمند چینی و نفر سوم جهان را متوقف کند. با این تساوی تکلیف صعود به دیدارهای تکمیلی موکول خواهد شد. این دیدار فردا از ساعت 14:30 به وقت ایران شروع می شود.

فیروزجا در نخستین بازی از مرحله سوم، با مهره سفید بازی کرده و به تساوی رسیده بود. دینگ لیرن که بخت نخست قهرمانی جام جهانی و نفر شماره سه شطرنج جهان به حساب می آید باید فردا در بازی های سریع با فیروجا به رقابت بپردازد.

دهمین دوره رقابت های جام جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام جهانی، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 154

به "تساوی فیروزجا مقابل بخت نخست قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تساوی فیروزجا مقابل بخت نخست قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید