ترکیه بالاخره به مواضع کردهای سوریه حمله کرد

به گزارش آفتاب صبا، العالم نوشت: شبکه خبری المیادین گزارش داده که نیروی هوایی ترکیه به پایگاه نمودهای دموکراتیک سوریه در شمال شرقی سوریه حمله نموده است.

ترکیه بالاخره به مواضع کردهای سوریه حمله کرد

بنابر این گزارش، نیروی هوایی ترکیه به پایگاه ناوگان اعراب و نمودهای نیروهای دموکراتیک سوریه در استان الحسکه سوریه حمله نموده است.

پیش از این، نیروهای دموکراتیک سوریه خاطرنشان نموده بودند که نیروهای آمریکایی از مرز با ترکیه در شمال سوریه عقب نشینی و توافق نامه های به دست آمده با متحدان کرد را نقض نموده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته بود که ارتش آمریکا مناطقی را در شمال سوریه، جایی که ترکیه میخواهد یک عملیات نظامی علیه نیروهای کرد انجام دهد، ترک خواهد نمود.

بنا بر این گزارش، هواپیماهای ترکیه ای به مقر نیروهای کرد در مجاورت شهر المالکیه در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه حمله کردند.

شبکه المیادین به رغم ارسال این خبر اذعان نموده که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قربانیان این حمله در دست نیست.

به گزارش اسپوتنیک، کانال دولتی سوریه الخبریه نیز از حمله ترکیه به نیروهای نیروهای دموکراتیک سوریه در روستای تل تاویل در مجاورت المالکیا خبر داده است.

اردوغان گفته بود عملیات ترکیه در شمال سوریه در شرق فرات می تواند در روزهای آینده اتخاذ گردد.

به گفته وی، هدف از این عملیات پاکسازی مرز سوریه با ترکیه از نیروهای دفاع از نمودهای سوریه، ایجاد یک منطقه امن در آنجا و بازگرداندن پناهندگان سوری در ترکیه است.

ترامپ رییس جمهور آمریکا به ترکیه هشدار داده بود که در صورت حمله آنکار به شمال سوریه اقتصاد آنکارا را نابود خواهد نمود.

از سویی دمشق بارها از حضور نیروهای ترکیه در مرز سوریه که در آنجا عملیات علیه نیروهای کرد، انجام می دهند، انتقاد نموده و آنرا غیرقانونی شمرده است و از آنکارا خواسته که نیروهای خود را بازگرداند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 241

به "ترکیه بالاخره به مواضع کردهای سوریه حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه بالاخره به مواضع کردهای سوریه حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید