ترامپ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را برکنار کرد

به گزارش آفتاب صبا، رئیس جمهور آمریکا سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را از سمتش برکنار کرد.

ترامپ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را برکنار کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ارزان ایتالیا 5 روزه همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گوردون ساندلند سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را به دلیل ادای شهادت علیه وی در جریان آنالیز پرونده استیضاح، از سمتش برکنار کرد.

این دومین مسئول آمریکایی ظرف چند ساعت گذشته است که به دلیل ادای شهادت علیه ترامپ در مجلس نمایندگان از سمتش اخراج می گردد.

چند ساعت پیش هم ترامپ الکساندر ویندمن متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید را به دلیل ادای شهادت علیه ترامپ، از سمت خود برکنار نموده بود.

دو مقام آمریکایی در حالی از سمت خود برکنار می شوند که ترامپ به تازگی از اتهامات خود در پرونده استیضاح تبرئه شده است. فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه ای شدن مکالمه تلفنی وی با رئیس جمهور اوکراین در مورد پرونده فساد اقتصادی فرزند جو بایدن معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شروع شد.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس جمهور آمریکا در رابطه با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره را شروع نمایند که مجلس سنا روز پنجشنبه در رایی که بر اساس مواضع حزبی انجام شد، پس از چند روز محاکمه، دونالد ترامپ را تبرئه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 481

به "ترامپ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید