ترامپ: از لحاظ تسلیحاتی و اقتصادی به کُردها یاری می کنیم

به گزارش آفتاب صبا، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت کشورش به رغم خروج از سوریه همچنان از متحدان کُرد خود در شمال شرقی این کشور حمایت می نماید.

ترامپ: از لحاظ تسلیحاتی و اقتصادی به کُردها یاری می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه مخالفت های بسیاری را در محافل سیاسی آمریکا به دنبال داشته، در پیامی توئیتری به کُردهای سوریه وعده داد که همچنان از آنها حمایت خواهد نمود.

ترامپ روز سه شنبه طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: شاید ما در فرآیند خروج از سوریه باشیم، اما به هیچ وجه کرد ها را که مردمی خاص و جنگجویانی شگفت انگیز هستند به حال خود رها ننموده ایم. روابط ما با ترکیه که یک شریک تجاری و متحد ما در ناتو است نیز بسیار خوب است. ترکیه جمعیت زیادی از نمودها دارد و به خوبی می داند که اگرچه ما تنها 50 سرباز در سوریه داشتیم و آنها را از سوریه خارج نموده ایم، اقدام به هرگونه جنگ غیرضروری [در شمال شرقی سوریه] به ویرانی اقتصاد ترکیه و پول شکننده آنها منجر خواهد شد. ما از لحاظ تسلیحاتی و اقتصادی به نمودها یاری خواهیم کرد.

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از مناطقی در شمال شرقی سوریه، ارتش ترکیه نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز این کشور با سوریه مستقر نموده و آماده است تا به مواضع شبه نظامیان کُرد متحد آمریکا حمله کند.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در مورد پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده اند.

سناتور جمهوری خواه لیندزی گراهام نیز ترکیه را تهدید نموده است که در صورت اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه، با تحریم های سخت روبرو خواهد شد.

حتی دونالد ترامپ نیز روز گذشته در پیامی توئیتری به ترکیه هشدار داد که اگر در شمال شرقی سوریه پا را از حد فراتر بگذارد، با واکنش شدید واشنگتن روبرو خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 247

به "ترامپ: از لحاظ تسلیحاتی و اقتصادی به کُردها یاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: از لحاظ تسلیحاتی و اقتصادی به کُردها یاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید