تاثیر مثبت شست و شوی بینی و حلق در کاهش خطر کرونا

به گزارش آفتاب صبا، شست و شوی بینی و حلق با محلول آب نمک تا 19 برابر بستری شدن بیماران را کاهش می دهد.

تاثیر مثبت شست و شوی بینی و حلق در کاهش خطر کرونا

با توسعه ویروس کرونا در سراسر دنیا ، دانشمندان و پزشکان در کوشش هستند تا در زمینه های مختلف پزشکی از تخصص خود استفاده نمایند. از کشف موارد ایمونولوژیکی گرفته تا مقایسه اثر ماسک ها با مواد اولیه مختلف!

یکی از سرنخ های اولیه درمان این بیماری همه گیر به وسیله Sungnak و همکاران است که نشان می دهد، سلول های اپیتلیوم بینی محل اصلی ورود بیماری به بدن است.

دانشمندان در این باره دریافتند شست وشوی بینی و حلق دو بار در روز در 24 ساعت ابتدایی مثبت شدن تست کرونا می تواند تا 19 برابر بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا را کاهش دهد.شست وشوی بینی با اسپری سالین، یک مداخله ضد میکروبی و خانگی مبتنی بر شواهد در گوش و حلق و بینی است. در مناطقی مانند ویتنام و لائوس که مرگ و میر ناشی از COVID در آن ها کمترین اندازه است ، 80 درصد شست وشوی بینی با سالین را انجام می دهند.این آزمایش روی بیماران 55 ساله یا بالاتر که نتیجه تست PCR آن ها مثبت بود صورت گرفته است.

در این مطالعه متخصصان بهبود علایم مبتلایان را با توجه به استراحت در منزل و استفاده منظم از اسپری سالین آنالیز کردند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته روی فعالیت ویروس کشی پوویدون ید و تأثیر آن بر ورود سلول های ویروسی ، استفاده از محلول سالین 240 سی سی و دو بار در روز برای شست وشوی بینی تا 14 روز هم مورد آنالیز نهاده شد. البته محققان معتقدند هنوز تحقیقات بیشتری ضروری است تا معین گردد آیا افزودن پویدون ید به محلول سالین، باعث کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از عفونت SARS-CoV-2 می گردد یا خیر؟

نکته :

1- استفاده از این محلول شستشو شما را از زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری مناسب بی احتیاج نمی کند و حتما باید پروتکل های بهداشتی رابه دقت رعایت کنید .

2- چون ممکن است این محلول (سالین) در دسترس نباشد می توانید از آب نمک بهره ببرید .

منبع: مجلهmedrxiv

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1576

به "تاثیر مثبت شست و شوی بینی و حلق در کاهش خطر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مثبت شست و شوی بینی و حلق در کاهش خطر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید