بیانیه تند میشل عون: سعد حریری از مسئولیت هایش فرار می نماید

به گزارش آفتاب صبا، رئیس جمهور لبنان در بیانیه ای شدیداللحن علیه رئیس جریان المستقبل، توضیح داد که رئیس این جریان ضمن افترازنی به او، از مسئولیت هایش فرار می نماید.

بیانیه تند میشل عون: سعد حریری از مسئولیت هایش فرار می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریاست جمهوری لبنان، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، به بیانیه روز گذشته جریان المسقبل به ریاست سعد الحریر مأمور تشکیل کابینه لبنان به شدت واکنش نشان داد.

جریان المسقبل روز گذشته بیانیه ای علیه جبران باسیل رئیس التیار الوطنی الحر (جریان ملی آزاد) و بعلاوه رئیس جمهور لبنان صادر نموده بود که در آن، این دو مقام لبنانی را به کوشش برای جلوگیری از تشکیل دولت متهم نموده بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری النشره، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری در بیانیه ای خاطرنشان کرد که جریان المستقبل همزمان با برقراری تماس برای تشکیل دولت تازه لبنان، با استفاده از عبارت ها و توصیفات که نشان از سطح پایین ادبیات اعضای این جنبش دارد، حملاتی علیه صندلی ریاست جمهوری لبنان و شخص میشل عون رئیس جمهور این کشور به راه انداخته است.

در ادامه با بیان اینکه بیانیه روز گذشته جریان المستقبل خود برترین علت بر سطح بی سابقه ادبیات تنزل یافته اعضای این جریان بوده، آمده است: ریاست جمهوری به رغم عبارت های گمراه نماینده و تعابیر بی شرمانه ای که این جریان از آن استفاده کرد، طی هفته های گذشته، ترجیح می داد که وارد هیچ درگیری با جریان مذکور نگردد آن هم برای باز کردن میدان به روی ابتکار های موجود به منظور حل وفصل شرایط [کنونی]دولت به ویژه پس از موضع اخیر رئیس مجلس که در پاسخ به پیغام ریاست جمهوری صورت گرفت و بعلاوه اقدامات آینده استاد نبیه بری رئیس مجلس به همراه حزب الله؛ اما بیانیه دیروز [جریان المستقبل]نیازمند آن است که در ارتباط با موارد ذیل نکاتی بیان گردد.

ریاست جمهوری لبنان گفت: ابتدا: تداوم شانه خالی کردن های سعد الحریری مأمور تشکیل کابیه از برعهده دریافت مسئولیت هایش در تشکیل دولتی متعادل و بر پایه میثاق [ملی]و بعلاوه با در نظر دریافت تخصص گرایی، شایستگی و مشارکت، پافشاری بر نقض قانون اساسی و سند وفاق ملی است که این امر خود بیانگر تمایل آشکار و عمدی برای مختل کردن فرایند تشکیل دولت است چنان که در پیغام رئیس جمهور به رئیس مجلس هم بدان اشاره شد.

دفتر اطلاع رسانی میشل عون اضافه نمود: دوما: ادعای همیشگی مبنی بر اینکه رئیس جمهور سعی دارد با از بین بردن توافق طائف و اصول قانونی موافقت کند، این نهایت کذب، افترا و فریب افکار عمومی است، زیرا رئیس جمهور در تمام مواضع و گزینه های خود به قانون اساسی تکیه نموده و در کنار [پایبندی به]تمام مندرجات سند وفاق ملی، روح و نص قانون اساسی را اجرا نموده است. آن کس که توافق طائف را هدف اقدامات خود قرار می دهد، کسی است که سعی بر تخریب قانون اساسی و دست کاری بند های روشن آن دارد.

ریاست جمهور لبنان در بخشی از بند سوم بیانیه مذکور تأکید کرد: مأمور تشکیل کابینه با پناه بردن به اقداماتی علیه پروتکل ها و اصول [کشور]و بعلاوه ایجاد قواعد تازهی در تشکیل دولت سعی بر در اختیار دریافت اختیارات رئیس جمهور و حق طبیعی او در احترام به قانون اساسی دارد و صراحت توازن ملی را که لبنان بر پایه آن راسخ است، زیر پا می گذارد و مهم تر از تمام این موارد اینکه او تبعات اقداماتش را متوجه رئیس جمهور می نماید.

در ادامه آمده است: رابعا: مأمور تشکیل کابینه و جریان وابسته به او عمدا مسئولیت اوضاع اقتصادی، اقتصادی، و اجتماعی را به رئیس جمهور میشل عون تحمیل می نمایند آن هم در حالی که همه عالم و آدم باخبر هستند که از مرحله مابعد [توافق]طائف تا به امروز، اوضاع اقتصادی بد و بدهکاری های حکومت ثمره اقدامات تیم مأمور تشکیل کابینه و سوء مدیریت آن ها در امور کشور بوده است و در نهایت، باتلاقی که در بیانیه جریان المستقبل درباره آن صحبت و گفته شده که کشور در آن غرق شده است، ساخت نظامی است که ریاست آن را این جریان برعهد دارد؛ نظامی که بر داشته های کشور تسلط یافته است.

در بند پنجم این بیانیه با اشاره به اقدامات اخیر برای حل وفصل مسائل تشکیل دولت تأکید شده است: [این جریان]می خواهد راه را بر هر اقدامی به منظور نجات تشکیل دولت و بعلاوه اجرای اصلاحات لازم برای امنیت، ثبات و رونق کشور ببنند.

ریاست جمهوری لبنان در بند ششم بیانیه مذکور با تأکید بر اینکه همانند جریان المستقل سطح ادبیات خود را تنزل نخواهد داد، تأکید کرد: باید تأکید گردد که ریاست جمهوری، امروز، در برابر کسانی که از حدود قانون اساسی خارج شده اند یا در برابر اقدامات جاری ساکت مانده اند، بر سر یک دو راهی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1514

به "بیانیه تند میشل عون: سعد حریری از مسئولیت هایش فرار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه تند میشل عون: سعد حریری از مسئولیت هایش فرار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید