تور ارزان فرانسه: برنده جایزه دسامبر فرانسه معرفی گردید

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو- هفته اول اعلام جوایز ادبی فرانسه در فصل جوایز بزرگ ادبی این کشور به انتها رسید. جایزه دسامبر چهارمین جایزه مهم ادبی در فرانسه است که پس از اعلام جوایز فمینا، مدیسی و جایزه بزرگ آموزشگاه فرانسه معرفی شده است.

تور ارزان فرانسه: برنده جایزه دسامبر فرانسه معرفی گردید

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیئت داوران جایزه دسامبر زویه گلمیش، نویسنده فرانسوی را برای نگارش داستان مرغدانی متافیزیک که از سوی نشر پومیه منتشر شده بود، به عنوان برنده جایزه 15 هزار یورویی دسامبر در سال 2021 معرفی کردند.

راوی این رمان یک استاد فلسفه است که با طنزی نامتعارف -که مملو از صحنه های متعدد است- برای زندگی در یک مزرعه به حومه پاریس می رود و آنجا با مراقبت از مرغ های حیاط مزرعه که با آن ها انس و الفتی برقرار می نماید به رویای زندگی خود جان می بخشد.

زویه گلمیش، نویسنده و مترجم فرانسوی و متخصص زبان و ادبیات و نیز سبک باروک چک است که در سال 1963 در فرانسه به دنیا آمد و سال گذشته نیز پیروز شد جایزه ادبی Premia Bohemica را برنده گردد. او مقاله ها و کتاب های متعدی را درباره فرهنگ شخصیت های پراگی به نگارش درآورده است.

جایزه دسامبر -که از سال 1989 با نام جایزه نوامبر کارش را آغاز کرد- جایزه ای ادبی است که به لطف فیلیپ دنری مالک شرکت Cassegrain بنیان قرار گرفت و بعد به نام دسامبر تغییر یافت.

این جایزه در آخرین روز ماه اکتبر در هتل شانزه لیزه پاریس به نویسنده ای اعطا می گردد که از نظر هیئت داوران لایق دریافت جایزه گنکور بوده؛ اما به هر دلیلی این جایزه به او تعلق نگرفته است.

املی نوتوم، اریک نئوف، فیلیپ سولرس، کلوئه دلوم، کریستوف انوره و کلود آرنو از جمله اعضای داوران این جایزه هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1668

به "تور ارزان فرانسه: برنده جایزه دسامبر فرانسه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: برنده جایزه دسامبر فرانسه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید