با حضور مونسان و معاون وزیر امور خارجه سردیس سرباز هخامنشی تحویل سازمان میراث فرهنگی شد

به گزارش آفتاب صبا، در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون اداری اقتصادی وزارت امور خارجه سردیس سرباز هخامنشی به طور رسمی تحویل سازمان میراث فرهنگی شد.

با حضور مونسان و معاون وزیر امور خارجه سردیس سرباز هخامنشی تحویل سازمان میراث فرهنگی شد

در این مراسم که در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید با حضور جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی و مسئولان وزارت امور خارجه ، سردیس سرباز هخامنشی به طور رسمی تحویل مسئولان سازمان میراث فرهنگی شد.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم بازگشت این شیء تاریخی را یک اقدام مهم در دولت تدبیر و امید خواند و گفت: کوشش می کنیم و امیدواریم که سایر اشیای تاریخی ما در آمریکا نیز هر چه زودتر به کشور باز گردانده گردد.

مونسان با اشاره به اهمیت این شیء تاریخی و لزوم آشنایی مردم و علاقه مندان با این اثر تاریخی توضیح داد: برنامه ریزی لازم برای نمایش این اثر تاریخی مهم در چند شهر بزرگ انجام می گردد.

محمدتقی صابری معاون اداری اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در مراسم تحویل این اثر تاریخی به سازمان میراث فرهنگی گفت: خوشحالیم که با پیگیری های خوبی که انجام شده است و با تعامل بسیار خوب بین میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه توانستیم این شیء تاریخی ارزشمند را به کشور باز گردانیم.

او اضافه نمود: وزارت امور خارجه کوشش و پیگیری های لازم را برای بازگرداندن سایر آثار تاریخی انجام خواهد داد.

این سردیس 90 سال پیش کشف شده بود و حدود 80 سال پیش از کشور خارج شده بود و قرار بود در یک حراجی به فروش گذاشته گردد که با پیگیری های حقوقی در دولت تدبیر و امید، این شیء تاریخی ارزشمند به میهن اسلامی برگشت.

سردیس سرباز هخامنشی در سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک تحویل مقامات ایرانی شد و رئیس جمهوری این سردیس ارزشمند تاریخی را با خود به ایران آورد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 77

به "با حضور مونسان و معاون وزیر امور خارجه سردیس سرباز هخامنشی تحویل سازمان میراث فرهنگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حضور مونسان و معاون وزیر امور خارجه سردیس سرباز هخامنشی تحویل سازمان میراث فرهنگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید