بانک مرکزی درباره آگهی های فروش امتیاز وام هشدار داد

به گزارش آفتاب صبا، روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بعضی افراد سودجو تحت عنوان شرکت های مشاوره وام و تأمین سرمایه در آگهی های خود که نام بعضی بانک ها و موسسات اعتباری نیز درج شده است با وعده های متقلبانه به جذب مخاطب، اخاذی و کلاهبرداری از افراد ناآگاه اقدام می نمایند.

بانک مرکزی درباره آگهی های فروش امتیاز وام هشدار داد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، از مدت ها قبل بعضی اشخاص حقیقی و حقوقی سودجو با درج آگهی هایی همچون پرداخت تسهیلات در قبال سند ملکی، اخذ وام بانکی فوری و بدون نوبت، خرید و فروش وام های بانکی از جمله وام ازدواج، تأمین سرمایه شغلی و... در روزنامه های کثیرالانتشار کشور، به تبلیغات در زمینه انجام امور بانکی می پردازند و در این راه از عدم آگاهی افراد، سوء استفاده نموده و موجبات ضرر و زیان مادی و معنوی را برای آنان فراهم می نمایند.

براساس گزارش های واصله و آنالیز های به عمل آمده، در سال های اخیر و با گسترش دامنه استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در کشور، بستر تبلیغات و سوء استفاده برای این اشخاص مهیاتر شده و با استفاده از عناوین فریبنده مانند شرکت مشاوره وام و تأمین سرمایه و درج نام بانک ها و موسسات اعتباری در آگهی های خود، نسبت به جذب مخاطب اقدام می نمایند.

بانک مرکزی هشدار داده است که هم وطنان در راستای صیانت از دارایی ها و سرمایه های خود توجه نمایند که فعالیت اشخاص و شرکت هایی که تحت عناوینی چون مشاوره وام یا تسهیلات، ارایه سرمایه و تسهیلات در قبال سند ملک و اتومبیل، معرف دسته چک، معرف حساب جاری، معرف ضامن، برطرف سوء اثر چک، خرید و فروش امتیاز وام و ... اقدام به انتشار آگهی و تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می نمایند، غیرقانونی بوده و مصداق شاخص مداخله متقلبانه و غیرمجاز در امور بانکی است.

بنابراین از همه هموطنان درخواست می گردد در مواجهه با این قبیل آگهی ها هوشیاری لازم را داشته باشند و به منظور استفاده از خدمات مورد احتیاج خویش فقط به وسیله مجاری رسمی و قانونی اقدام نمایند.

ذکر این نکته لازم است برای این گونه اشخاص و بنگاه ها هیچگونه مجوز فعالیتی از سوی بانک مرکزی و یا سایر سازمان های ذی ربط صادر نشده است و به دلیل عدم امکان رسیدگی در بستر قانونی، در صورت مراجعه به این اشخاص و بنگاه ها و متضرر شدن احتمالی، مسئولیت آن متوجه خود فرد خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1114

به "بانک مرکزی درباره آگهی های فروش امتیاز وام هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی درباره آگهی های فروش امتیاز وام هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید