انصراف ائتلاف مخالفان سوریه از شرکت در نشست های بین المللی

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران : ائتلاف مخالفان سوریه از شرکت در همایش های به اصطلاح دوستان سوریه در ایتالیا، آمریکا و روسیه انصراف داد.

انصراف ائتلاف مخالفان سوریه از شرکت در نشست های بین المللی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه روز آدینه (23 فوریه) با انتشار بیانیه ای، اعلام نمود، مشارکت خود را در همایش دوستان سوریه که قرار است ماه آینده میلادی در ایتالیا، آمریکا و روسیه برگزار گردد، به حالت تعلیق در می آورد.

در این بیانیه آمده است، این تصمیم در اعتراض به سکوت بین المللی در قبال جنایات جاری که از دو سال پیش در سوریه صورت می گیرد، اتخاذ شده است.

در تحولی دیگر، یک منبع در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام نمود، این ائتلاف تصمیم دارد نشستی را در تاریخ 2 مارس (12 اسفند) در استانبول برگزار و طی آن برای انتخاب نخست وزیر دولت انتقالی سوریه، تصمیم گیری کند.

به همین دلیل، ولید النبی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه روز گذشته و پس از نشست دو روزه این ائتلاف در قاهره، گفت، نخست وزیر منتخب باید با تاسیس دولتی تکنوکرات، به اداره امور در مناطق آزاد (مناطقی که تحت کنترل شورشیان مسلح سوری است) بپردازد.

وی ادامه داد، شرط پذیرش هرگونه صلح، کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و این طرح صلح باید با نظارت آمریکا و روسیه اجرایی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 94

به "انصراف ائتلاف مخالفان سوریه از شرکت در نشست های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف ائتلاف مخالفان سوریه از شرکت در نشست های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید