انتقال دانش فنی فراوری واکسن به کشورهای دنیا اسلام

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مصطفی قانعی با تشریح دستاوردهای علمی و پیروزیتهای این سازمان در عرصه های داخلی و خارجی گفت: در حال حاضر انستیتو پاستور 141 نفر عضو هیات علمی دارد و با این تعداد عضو در یک دوره 10 ساله در پایگاه ISI پیروز به انتشار 11.5 مقاله به ازای هر عضو شده و در صدر تولیدات علمی کشور واقع شده است.

انتقال دانش فنی فراوری واکسن به کشورهای دنیا اسلام

وی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سال 2015 انستیتو پاستور را از لحاظ کیفیت مقالات در رتبه نخست با رتبه 7.3 و دانشگاه علوم پزشکی تهران را با رتبه 6 قرار داده است.

قانعی با بیان اینکه انستیتو پاستور ایران از لحاظ شاخص تعداد فراوری بعد از انستیتو پاستورهای پاریس، بلژیک، ایتالیا و کانادا، با 140 هیات علمی، رتبه ششم را داراست گفت: بیشترین همکاری در خارج از کشور را با انستیتو پاریس در فراوری 200 مقاله داشته ایم و خوشبختانه از سال 2013 جزو یک درصد دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا هستیم.

وی از طراحی یک بسته آموزشی فناور اطلاع داد و گفت: به همین دلیل واکسن سازان کشورهای دنیا اسلام از مهرماه برای انتقال دانش فنی در زمینه فراوری واکسن ها به کشور ما مراجعه می نمایند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص کیفیت محصولات انستیتو پاستور گفت: ضمن کسب گواهینامه ، گواهینامه کیفیت در فراوری سازمان غذا و دارو را در سال 93 کسب نموده و در کوشش برای کسب تاییدیه GMP از سازمان بهداشت دنیای هستیم.

وی اضافه نمود: سه مرکز رشد داریم و از لحاظ شرکت دانش بنیان با 68 شرکت در سه مرکز رشد، رتبه اول را در کشور داریم. 31 شرکت دانش بنیان تایید شده نیز داریم و به نسبت جمعیت در رتبه اول قرار داریم.

قانعی ادامه داد: برای اولین بار مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای تاسیس پارک فناوری سلامت گرفتیم و محصولات آماده صادرات در حوزه ب­ ث ژ، هپاتیت اینترا وزیکال داریم و در آینده واکسن های پنتاوالان، واکسن ام ام آر ، ارتقاء واکسن هپاتیت و هاری انسانی و سایر واکسن ها را نیز خواهیم داشت.

وی خاطرنشان : از لحاظ آزمایشگاه با داشتن 20 آزمایشگاه مرجع منحصر بفرد درکشور از جمله آزمایشگاه سیاه ­سرفه، تولارمی، تب کیو، طاعون و هاری خدمات خاصی را که در دیگر جاها اریه نمی گردد ارائه می دهیم و در حال حاضر تنها رقیب ما در این خصوص آزمایشگاه مرجع پاستور فرانسه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 238

به "انتقال دانش فنی فراوری واکسن به کشورهای دنیا اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال دانش فنی فراوری واکسن به کشورهای دنیا اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید