الحلبوسی: باید جلوی توطئه ها علیه نیروهای امنیتی عراق گرفته گردد

به گزارش آفتاب صبا، رئیس مجلس عراق تاکید نمود، باید جلوی همه کوشش ها برای تضعیف اعتماد شهروندان به نیروهای امنیتی در شرایط کنونی عراق گرفته گردد.

الحلبوسی: باید جلوی توطئه ها علیه نیروهای امنیتی عراق گرفته گردد

از وبلاگ ساعت هیراد دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق روز سه شنبه تاکید نمود که باید جلوی همه کوشش ها برای تضعیف اعتماد شهروندان به نیروهای امنیتی در شرایط کنونی عراق گرفته گردد.

الحلبوسی در بیانیه ای به مناسبت سالروز اعلام پیروزی عراق بر تروریسم داعش(دهم دسامبر 2017) گفت: ما روز پیروزی را به مردم عراق تبریک می گوییم ، زیرا مردم و مبارزان با هم جنگیدند و آنها به نمایندگی از همه دنیا علیه سیستم افراط گرایی و تروریسم داعش جنگی سرسختانه انجام دادند.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، وی اضافه نمود: نیروهای قهرمان ما در این جنگ از همه طبقات مختلف با فداکاری، شجاعت و قدرت درسی تاریخی دادند و توانستند نبردی سخت را مدیریت نمایند که که بزر گ ترین ارتش های دنیا هم از آن عاجز بودند بخصوص که در سایه چالشی بزرگ بود، زیرا نیروهای ما با دشمنی می جنگیدند که غیرنظامیان بی گناه از میان مردم ما را هدف می گرفت.

رئیس مجلس عراق تاکید نمود: در نهایت موفقیت همپیمان نیروهای قهرمان ما بود، زیرا مردم هم با آنها در میدان نبرد، مبارزه کردند و از آنها پشتیبانی کردند و رسانه ها و مطبوعات هم با کلام خود و بالا بردن روحیه مبارزان ما در کنار آنها ایستادند تا این پیروزی بزرگ تاریخی حاصل شد که اگر خون ها و جانفشانی های آنها نبود هم اینک از نعمت امنیت برخوردار نبودیم.

رئیس مجلس عراق بر ضرورت حفظ دستاورد پیروزی بر داعش به وسیله ادامه همکاری میان شهروندان و نیروهای امنیتی تاکید نمود و گفت: باید جلوی همه کوشش ها برای تضعیف و متزلزل کردن اعتماد ملت به نیروهای امنیتی در این شرایط گرفته گردد.

الحلبوسی بر اهمیت بازگشت همه آوارگان نینوا و روستاهای آن و همچنین آوارگان کرکوک، دیالی، صلاح الدین، جرف الصصخر و مناطق غرب الانبار به شهرهایشان تاکید نمود و گفت: باید همه موانع بر سر راه بازگشت مردم به خانه های خود و بسته شدن پرونده آوارگان برداشته گردد، زیرا با بازگشت آوارگان و معین شدن سرنوشت مفقودین و پرداخت غرامت به خانواده های آنها و همچنین به خانواده های شهدا و مجروحین جنگ با تروریسم، پیروزی کامل می گردد.

دولت پیشبرد امور عراق امروز دهم دسامبر را به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی بر داعش و آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا که این گروهک تروریستی آنجا را پایتخت خلافت خودخوانده خود در عراق خوانده بود، تعطیل رسمی خاطرنشان کرد.

بغداد در دهم دسامبر 2017 پیروزی خود را بر داعش و آزادسازی کامل یک سوم از خاک این کشور (شمال و غرب عراق) که در تابستان 2014 توسط این گروهک تروریستی اشغال شده بود خاطرنشان کرد .

اما هسته های خفته داعش هنوز در اقصی نقاط این کشورباقی مانده اند و به شیوه قبلی فعالیت خود در حملات چریکی که پیش از سال 2014 به کار می گرفت، بازگشته اند.

طی روزهای گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات در چند استان عراق بخصوص پایتخت، سلسله اتفاقاتی مشکوک سبب شعله ور شدن خشم مردم شده است. ترور چند لیدر اعتراضات، تیراندازی به جمع معترضان در بغداد و حمله غافلگیرانه با ضربات چاقو به معترضان از جمله این اتفاقات است.

در همه این حوادث، رسانه های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم نموده اند. از پنجشنبه 14 آذر ماه، بعضی رسانه هایی مثل شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی.بی.سی عربی، گزارش کردند که بعد از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 406

به "الحلبوسی: باید جلوی توطئه ها علیه نیروهای امنیتی عراق گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحلبوسی: باید جلوی توطئه ها علیه نیروهای امنیتی عراق گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید