اعتراض روسیه به طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین

به گزارش آفتاب صبا، انتخاب طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین خشم روسیه را برانگیخته است.

اعتراض روسیه به طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش یورونیوز؛ تیم ملی فوتبال اوکراین قرار است در چارچوب مسابقات یورو 2020 که به دلیل شیوع کرونا با یکسال تاخیر برگزار می گردد به زودی به میدان رود. این بازی ها از روز آدینه 11 ژوئن در کشورهای مختلف قاره سبز برگزار می گردد.

پیراهن تیم ملی اوکراین طراحی جدیدی دارد که روی آن شبه جزیره کریمه هم به عنوان بخشی از کشور اوکراین نشان داده شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این اقدام اوکراین را یک توهم و فریبی غیر ممکن توصیف نموده است. خانم زاخارووا در حساب فیس بوک خود با انتقاد از لباس زردپوشان اوکراینی نوشت: تیم ملی فوتبال اوکراین در لباس جدید خود طرحی را قرار داده که در آن شبه جزیره کریمه را به خاک اوکراین متصل نموده است. این در حالی است که کریمه متعلق به روسیه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه نوشت: اینگونه اقدامات یک فریب است و موجب ایجاد شدن یک توهم غیر ممکن می گردد.

در طراحی پیراهن جدید تیم ملی اوکراین، نقشه ای روی پیراهن طراحی شده که در آن شبه جزیره کریمه هم به عنوان بخشی از خاک اوکراین نشان داده می گردد. در پشت این پیراهن هم شعار شکوه اوکراین درج شده که در سال 2014 از سوی معترضان به ویکتور یانووکویچ، رئیس جمهوری روس گرای اوکراین سر داده می شد.

یک نماینده مجلس روسیه این شعار را نامناسب دانسته و از برگزار کنندگان مسابقات یورو 2020 خواسته است تا با مقام های اوکراینی برخورد گردد.

خانم زاخارووا هم این شعار اوکراینی ها را ملی گرایانه و فریاد تجمع نازی ها دانست.

روسیه در سال 2014 طی حمله نظامی شبه جزیره کریمه را اشغال و با حضور نظامیان خود همه پرسی در این منطقه برگزار کرد که اکثریت قاطع رای دهندگان به پیوستن به روسیه آری گفتند.

با این حال بیشتر کشورهای دنیا با وجود گذشت 7 سال از آن موقع، الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته اند.

مسابقات فوتبال یورو 2020 که قرار بود تابستان سال گذشته برگزار گردد به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و از روز آدینه در 10 شهر مختلف اروپایی برگزار گردد. تیم ملی فوتبال اوکراین با راهنمایی آندری شوچنکو، ستاره افسانه ای تیم فوتبال میلان ایتالیا در گروه سی با تیم های هلند، اتریش و مقدونیه شمالی همگروه است. بازی های این گروه در دو شهر آمستردام هلند و بخارست رومانی برگزار می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1474

به "اعتراض روسیه به طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض روسیه به طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید