اردوغان تهدید خود را علیه اروپا عملی کرد

به گزارش آفتاب صبا، ایرنا نوشت: به نوشته روزنامه نیویورک تایمز به دنبال کشته شدن شماری از سربازان ترکیه در حمله هوایی نیروهای سوریه، آنکارا در اقدامی متقابل مانع ورود مهاجران سوری به حوزه اروپا به وسیله مرزهای خود نخواهد شد.

اردوغان تهدید خود را علیه اروپا عملی کرد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز آدینه روزنامه نیویورک تایمز یک مقام ارشد ترکیه در پاسخ به کشته شدن 33 سرباز ترک در حمله هوایی نیروهای دولت سوریه در منطقه شمال غربی ادلب سوریه گفت: آنکارا دیگر از رسیدن پناهجویان سوری به اروپا جلوگیری نخواهد کرد.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه اعلام نمود: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ریاست یک نشست اضطراری در خصوص این حمله را در آنکارا برگزار کرد، در حالی که خلوصی آکار وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای ترکیه عملیات هایی را در سوریه در مرزهای ترکیه انجام دادند.

حدود یک میلیون غیرنظامی از ماه دسامبر (آذر/ دی) در نزدیکی مرز ترکیه آواره شده اند.

یک مقام ترکیه ای به رویترز گفت: با انتظار ورود قریب الوقوع پناهندگان از ادلب، به مقامات پلیس، پاسدار ساحلی و مرزبانی ترکیه دستور داده شده است که از کنترل گذرگاه های زمینی و دریایی پناهندگان به سمت اروپا پرهیز نمایند.

این مقام مسئول ترکیه که خواست نامش بیان نگردد گفت: ما به طور موقت تصمیم گرفته ایم که مانع ورود پناهندگان سوری به وسیله دریا یا زمین به اروپا نشویم.

به گفته این مقام ترکیه، از ورود پناهجویان به ویژه سوری ها برای رسیدن به اروپا استقبال می گردد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدید میان نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت بعضی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در سوریه است.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای محاصره تروریست ها در آخرین پایگاه های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد نموده و تنش های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.

استان ادلب 11 درصد خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد نموده اند.

پیش از این نیز روسیاالیوم نیز از بازشدن مرزها به روی آوارگان سوری خبر داده بود.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 615

به "اردوغان تهدید خود را علیه اروپا عملی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان تهدید خود را علیه اروپا عملی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید