ادعای نیویورک تایمز، نظامیان آمریکایی از سوریه خاج نشده اند

به گزارش آفتاب صبا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت، اگر چه در ادامه دستور رئیس جمهوری آمریکا صدها سرباز این کشور در حال ترک خاک سوریه هستند اما در عین حال موج دیگری از نظامیان آمریکایی هم وارد سوریه می شوند و در پایان این آمدوشدها قرار است تعداد این نظامیان در سوریه به حدود 900 تن برسد و این عدد تفاوت چندانی با تعداد 1000 سرباز آمریکایی مستقر در سوریه در زمان دستور ترامپ به خروج از این کشور نمی کند.

ادعای نیویورک تایمز، نظامیان آمریکایی از سوریه خاج نشده اند

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آلکساندر بیک، یک کارشناس مرکز بین المللی وودرو ویلسون و کسی که در زمان دولت باراک اوباما ناظر بر مسائل سوریه در شورای امنیت ملی آمریکا بوده گفت: این یک فرآیند کنترل آسیب است. با این حال این آسیب قبلا وارد شد وقتی که شرکای ما زنگ خطر را در خصوص سیاست های دمدمی مزاج دولت آمریکا، تغییر مواضعش در طول مرز ترکیه و قبول این که آمریکا در جهت خروج از سوریه است، به صدا درآوردند.

نیویورک تایمز می نویسد، تا هفته جاری، دست کم نیمی از تعداد 1000 سرباز آمریکایی مستقر در سوریه آنجا را ترک کرده اند و در ادامه تعداد هر چه بیشتری نیز از طرق هوایی و زمینی از این کشور خارج خواهند شد تا زمانی که از آن گروه اولیه تنها تعداد 250 تن باقی بماند و عمدتا در اطراف دیرالزور در جنوب حضور خواهند داشت. در ادامه اولین گروه چند صد نفری از سربازان پیاده نظام و بعد از آنها واحدهای نظامیان مکانیزه مجهز به خودروهای زرهی برادلی و احتمالا چند تانک از خاک عراق وارد سوریه خواهند شد. مقام های وزارت دفاع آمریکا گفتند، مجموع تعداد نظامیان آمریکایی در نظر گرفته شده برای ماموریت محافظت از میادین نفتی در عراق حدود 500 نفر خواهد بود.

این تعداد به اضافه تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در حوزه التنف موجب می شود که مجموع تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه به حدود 900 تن برسد و این تعداد هم به آسانی ممکن است در آینده و به ویژه به بهانه اعلام آغاز بازگشت گروه تروریستی داعش افزایش یابد.

ژنرال کنت اف. مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پنتاگون گفت: ما این توهم را نداریم که داعشی ها چون که ما ابوبکر البغدادی را کشتیم ناپدید خواهند شد. از آنجا که ما با یک ایدئولوژی سر و کار داریم هرگز نمی توان آنها را از بین برد.

نظامیان آمریکایی که در سوریه باقی می مانند شامل کماندوهای واحد فرماندهی مشترک عملیات های ویژه خواهند بود و انتظار می رود که ماموریت های ضد تروریستی را با مشارکت شبه نظامیان کرد علیه اهداف متعلق به داعش ادامه دهند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 318

به "ادعای نیویورک تایمز، نظامیان آمریکایی از سوریه خاج نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای نیویورک تایمز، نظامیان آمریکایی از سوریه خاج نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید