ادامه جنجال ها بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به گزارش آفتاب صبا، تعدادی از وزرای کابینه انگلیس تهدید نموده اند، در صورتی که نخست وزیر جدید قصد تعلیق مجلس در روند برگزیت را داشته باشد، از سمت خود استعفا خواهند کرد.

ادامه جنجال ها بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سردبیر سیاسی شبکه بی بی سی فاش نموده است که تعدادی از اعضای کابینه انگلیس قصد دارند در مخالفت با اقدام احتمالی نخست وزیر بعدی این کشور در تعلیق مجلس، امروز پنجشنبه از سمت خود کناره گیری نمایند.

این در شرایطی است که بعضی حدس ها نشان می دهد بوریس جانسون نامزد پیشتاز نخست وزیری انگلیس میخواهد به منظور جلوگیری از دخالت مجلس در روند برگزیت، خواهان تعلیق روند فعالیت مجلس گردد.

نیکولاس وات سردبیر سیاسی بی بی سی در این باره توئیت کرد: از بعضی از وزرای کابینه شنیده ام که به طور جدی گزینه استعفا را برای جلوگیری از اقدام نخست وزیر بعدی در تعلیق مجلس مد نظر قرار داده اند. البته هنوز هیچ تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است.

اگر نخست وزیر جدید انگلیس بخواهد این کشور را در تاریخ 31 اکتبر بدون دستیابی به توافق نهایی برگزیت، از اتحادیه اروپا خارج کند، مجلس می تواند مانع انجام چنین کاری گردد و نخست وزیر مجبور است تا برای از بین بردن این مانع بزرگ، مجلس را تعلیق کند.

خبر دیگر از تحولات برگزیت آنکه، بوریس جانسون که بیشترین شانس را برای نخست وزیری انگلیس دارد، روز چهارشنبه حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است که آیا وی به دنبال تعطیلی و تعلیق مجلس برای تسهیل روند برگزیت بدون توافق است یا نه.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید نمود: طرح احتمالی تعلیق مجلس من را راضی خواهد نمود.

طرح تعلیق مجلس به این معناست که نمایندگان دو هفته زودتر از موعد قانونی مجبور به رفتن به خانه های خودشان خواهند شد و مجلس انگلیس تعطیل می گردد. این اقدام مانع از آن خواهد شد تا نمایندگان مجلس بخواهند جلوی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بدون توافق بگیرند.

در حالی که قرار است نخست وزیر بعدی و رهبر جدید حزب محافظه کار سه شنبه آینده معرفی گردد، پیش بینی ها نشان می دهد که بوریس جانسون بخت و شانس بیشتری نسبت به جرمی هانت وزیر خارجه فعلی برای احراز این پست دارد.

موضوع دیگری که در محافل سیاسی انگلیس به شدت بحث آن جریان دارد، مساله برگزاری انتخابات سراسری این کشور است. بوریس جانسون میخواهد پیش از برگزاری هر گونه انتخابات جدید در انگلیس، این کشور به طور کامل روند برگزیت را سپری نموده باشد و به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج گردد.

انتخابات بعدی انگلیس قرار است 2022 میلادی برگزار گردد ولی بعضی رسانه های خبری پیش از این ازتمایل جانسون برای برگزاری انتخابات در تابستان 2020 خبر داده اند.

جانسون در مصاحبه با شبکه آی تی وی گفت: ما باید قبل از برگزاری انتخابات بعدی، از اتحادیه اروپا خارج شده باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 38

به "ادامه جنجال ها بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه جنجال ها بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید