اخراج از شرکت نفت، پاداش مربی که تیمش 2 بار قهرمان جهان شد!

به گزارش آفتاب صبا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان که در سه سال گذشته تیمش دوبار قهرمان و یک بار نایب قهرمان جهان شده است، می گوید که در شب مسابقات جهانی به او پیغام داده شده که از کار اخراج است.

اخراج از شرکت نفت، پاداش مربی که تیمش 2 بار قهرمان جهان شد!

به گزارش خبرنگاران، در سال 1382 رئیس جمهور وقت، در راستای حمایت از قهرمانان ملی دستور داد تعدادی از قهرمانان در رشته های مختلف ورزشی به استخدام شرکت نفت درآیند که در زمان زنگنه این کار انجام شد. اما حالا برخی قهرمانان استخدام شده ورزشی که روزی پرچم ایران را در جهان بالا می بردند، از کار برکنار می شوند.

حمید باوفا سرمربی فعلی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان که تیمش در سه سال اخیر بهترین نتایج را در جهان گرفته و دوبار قهرمان و یک بار نایب قهرمان جهان شده، در شب مسابقات جهانی که تیمش را آماده مبارزه و بالا بردن پرچم پرافتخار ایران می کرده، این پیغام را دریافت می کند که از شرکت نفت اخراج شده است و این در حالی بود که تنها برای او بیمه رد می شده اما همین خدمت اندک به قهرمانان ملی نیز از او دریغ شده است.

حمید باوفا قهرمان سابق تیم ملی کشتی فرنگی و سرمربی فعلی تیم ملی جوانان در این باره به خبرنگاران گفت: در سال 1382 تعدادی از قهرمانان ملی رشته های مختلف ورزشی با دستور رئیس جمهور به استخدام شرکت نفت درآمدند تا کمکی به این قهرمانان که زندگی شان را برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران گذاشته اند، شود. در واقع هدف مسئولان کشوری این بود تا خدمتی به قهرمانان کرده باشند تا دغدغه های زندگی شان کمتر شود و بتوانند با خیالی آسوده به کشور و ورزش خود خدمت کرده و دل مردم را شاد کنند. اما اخیرا مسائل زیادی برای قهرمانان ملی بوجود آمده و اخیرا نیز من از شرکت نفت اخراج شده ام. البته بدلیل حضور در تیم ملی حقوقی از شرکت نفت دریافت نمی کردم و تنها برایم بیمه رد می شد اما اخیرا در شب مسابقات جهانی آن را هم قطع کرده اند. زمانی هم که استخدام شدیم گرید من 8 بود و اگر هم حالا بخواهم مشغول به کار شوم، پس از 15 سال استخدام، گرید من همچنان 8 است و حقوقم بیش از دو میلیون تومان نخواهد شد.

باوفا ادامه داد: در همه جای جهان از قهرمانان خود حمایت می کنند تا به کشورشان خدمت کنند و همچنین الگویی برای جوانان شوند اما متاسفانه این قبیل اقدامات، قهرمانان کشور را دلسرد کرده و راه خدمت به کشور و ورزش را برای آنها سخت می کند. مگر جز این است که همه مسئولان کشور هدفشان سربلندی مملکت و بالا بردن پرچم پرافتخار ایران باشد اما چرا باید به قهرمانان کشورمان این گونه ظلم شود و مایوس شوند. این قبیل رفتارها قطعا باعث سرخوردگی قهرمانان می شود و رسیدگی نکردن به آنها باعث می شود تصمیماتی بگیرند که دیگر در راستای کمک به ورزش کشور و کسب افتخار برای وطن نباشد.

قهرمان سابق کشتی فرنگی و دارنده چهار مدال آسیایی و جهانی در رده های جوانان و بزرگسالان در پایان گفت: در سال 82 استخدام قهرمانان در زمان زنگنه که وزیر نفت بود انجام شد و حالا پس از سالها که باز هم خود آقای زنگنه وزیر نفت است، قهرمانان دارند کنار گذاشته می شوند. شاید ایشان در جریان این اقدامات هم نباشد اما از او و سایر مسئولان می خواهم که اجازه ندهند قهرمانان و ورزشکاران این مملکت سرخورده شوند و قید افتخار آفرینی برای وطن شان را بزنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 132

به "اخراج از شرکت نفت، پاداش مربی که تیمش 2 بار قهرمان جهان شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج از شرکت نفت، پاداش مربی که تیمش 2 بار قهرمان جهان شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید