ابراز علاقه وزرای خارجه اندونزی، ایرلند، بورکینافاسو و مغولستان به توسعه روابط با ایران

به گزارش آفتاب صبا، وزرای امور خارجه اندونزی، ایرلند، بورکینافاسو و مغولستان در گفتگوهای تلفنی یا پیغام های جداگانه به وزیر امور خارجه کشورمان، ابراز امیدواری کردند که روابط دولت های متبوعشان با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.

ابراز علاقه وزرای خارجه اندونزی، ایرلند، بورکینافاسو و مغولستان به توسعه روابط با ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی در پیغامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و شروع به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه اندونزی در این پیغام ایران را یکی از شرکای مهم اندونزی در منطقه دانست و اضافه نمود: توسعه مناسبات در طول 70 سال روابط دیپلماتیک ، زمینه ارتقاء همکاریهای فیمابین را فراهم کرده است.

رتنو مرسودی ابراز امیدواری کرد، دوستی ها و همکاریهای میان دو کشور، منجر به ایجاد شرایط مناسبتر برای هر دو ملت به خصوص در دوران پاندمی کرونا شود.

سایمون کاونی وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند هم در پیغامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و شروع بکار ایشان را تبریک گفت .

وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در این پیغام با اشاره به همکاری سازنده با کشورمان ، بر حفظ گفتگوی مستمر با وزیر امور خارجه کشورمان و تداوم همکاریها تاکید کرد.

بعلاوه آلفا بری وزیر امور خارجه جمهوری بورکینافاسو در پیغامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و شروع به کار ایشان را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو در این پیغام برای همکاری با امیر عبداللهیان درجهت تحکیم روابط محبت آمیز دو کشور اعلام آمادگی کرد.

باتس تسگ باتمونخه وزیر امور خارجه مغولستان هم در پیغامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و شروع بکار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه مغولستان در این پیغام ابراز علاقمندی نمود، در جهت تقویت روابط محبت آمیز دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و مغولستان، به ویژه تقویت تجارت و همکاریهای مالی با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1598

به "ابراز علاقه وزرای خارجه اندونزی، ایرلند، بورکینافاسو و مغولستان به توسعه روابط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز علاقه وزرای خارجه اندونزی، ایرلند، بورکینافاسو و مغولستان به توسعه روابط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید