آمادگی 41 فروند شناور برای ترابری مسافران دریایی غرب استان هرمزگان

به گزارش آفتاب صبا، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در حوزه مسافرت های دریایی از افزایش ظرفیت مسافری در طرح نوروزی پیش رو و آمادگی 41 فروند شناور در مسیرهای غرب استان اطلاع داد.

آمادگی 41 فروند شناور برای ترابری مسافران دریایی غرب استان هرمزگان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور خیلی ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از بندرلنگه و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری ضمن اشاره به آخرین شرایط خطوط مسافـری دریایـی غـرب استان گفت: براساس آخرین اقدامات اجرا شده تا به امروز، 27 فروند لندینگ کرافت و 14 شناور مسافری با ظرفیت 2 هزار و 318 جایگاه و قابلیت حمل یک هزار و 160 دستگاه خودرو جهت تردد روزانه در خطوط بندرلنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش، ابوموسی و بالعکس اعلام آمادگی نموده اند.

وی بیان داشت: از این تعداد، 2 فروند شناور رو-رو با ظرفیت 600 مسافر و 120 دستگاه خودرو و تعداد 1 فروند شناور مسافری در راستا ابوموسی به ظرفیت 88 نفر مسافر در بندر لنگه فعال است.

به گفته صابری، ناوگان بندر چارک با تعداد 25 فروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت متوسط 40 خودرو و تعداد 10 فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک هزار و 380 نفر پذیرای مسافران جزیره کیش است.

وی توضیح داد: 2 فروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت 40 خودرو و یک فروند شناور مسافری با ظرفیت 250 نفر آماده ترابری مسافران در راستا بندر آفتاب به کیش است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه، از مسافران نوروزی خواست تا برای سفر از سرزمین اصلی به جزیره کیش حتما از بنادر و راستاهای دریایی مجاز تردد نمایند.

صابری راستاهای بندر چارک - جزیره کیش (حمل خودرو و مسافر) با مسافت دریایی 17 مایل ،راستا دریایی بندر لنگه - جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) با مسافت 53 مایل و راستا بندر آفتاب - جزیره کیش (حمل خودرو و مسافر) با مسافت 9.9 مایل را به عنوان سه راستا دریایی مجاز در غرب هرمزگان دانست.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندر لنگه افزود: راستا دریایی بندرلنگه - ابوموسی نیز با مسافت 42 مایل برای حمل مسافر در طرح نوروزی سال 95 پیش بینی شده است.

صابری در خصوص سرانجامه های مسافری غرب هرمزگان گفت: با نظارت مستمر بر سرانجامه مسافری بندرلنگه که توسط بخش خصوصی و شرکت کشتیرانی والفجر مورد بهره برداری واقع شده است، کیفیت خدمات دهی در این سرانجامه دریایی بهبود یافته و این سالن 350 نفری آماده پذیرایی شایسته از مسافران است.

وی اضافه نمود: سالن های مسافری و نوساز بنادر چارک و آفتاب هر کدام به ترتیب با ظرفیت 320 و 300 نفر همه روزه پذیرای مسافران است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در سرانجام گفت: تلاشگران حوزه دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در جهت خدمات دهی مطلوب و ایمن در ایام نوروز فروگذار نمی نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 478

به "آمادگی 41 فروند شناور برای ترابری مسافران دریایی غرب استان هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 41 فروند شناور برای ترابری مسافران دریایی غرب استان هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید