آذربایجان از پیشنهاد ایران برای حل موضوع قره باغ تمجید کرد

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از کوشش های ایران برای حل مناقشه قره باغ تمجید کرد.

آذربایجان از پیشنهاد ایران برای حل موضوع قره باغ تمجید کرد

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جیهوان بایرام اف در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه نشان داده است که سعی بر میانجیگری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل مسالمت آمیز مناقشه دارد و ما از این کوشش ها بسیار قدردانی می کنیم.

از سوی دیگر زهراب مناتسکانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان هم از موضع ایران پیرامون برقراری صلح و امنیت در منطقه تمجید کرد و آن را سازنده مطرح کرد.

این در حالی است که عباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران، پنج شنبه شب پس از ملاقات و رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان، و روسیه، وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وی در بدو ورود به ایروان گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقامات ارمنستانی هم در مورد یافتن راه حلی برای صلح؛ مذاکره کنیم.

وی اضافه نمود: اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریع تر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و راستای برای صلح باز گردد.

عراقچی اضافه نمود: شمار تلفات در حال بالا رفتن و این مایه تأسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریع تر راستا باید برای صلح باز گردد و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این راستا را باز کند.

عراقچی در ادامه گفت: ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می نمایند. و موضع ما همیشه موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رئیس جمهور گفت: در این بحران ما به یک سری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در راستا صلح بکار گرفته گردد بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت: ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می دهد و امیدوارم به این هدف بتوانیم برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1050

به "آذربایجان از پیشنهاد ایران برای حل موضوع قره باغ تمجید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان از پیشنهاد ایران برای حل موضوع قره باغ تمجید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید