چگونه کرم پودر مناسب پوست سبزه انتخاب کنید؟

به گزارش آفتاب صبا، حتی برترین کرم پودرهای جهان را هم اگر انتخاب کنید اما با پوست شما سازگار نباشد، ممکن است صورت تان آن طور که می خواهید به نظر نرسد. در صورتی که پوستی سبزه داشته باشید، این مشکل خود را بیشتر نشان می دهد چون ممکن است رنگ صورت تان بیش از حد روشن یا تیره گردد. بنابراین، باید کرم پودر مناسب برای پوست سبزه را انتخاب کنید. در این مقاله، نکاتی که جهت انتخاب برترین کرم پودر برای پوست سبزه اهمیت دارند و برترین برندهای کرم پودر برای این تناژ پوستی را می خوانید.

چگونه کرم پودر مناسب پوست سبزه انتخاب کنید؟

از کجا بفهمیم پوست سبزه داریم؟

مهم ترین نکته در انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست سبزه این است که تناژ پوست خود را بشناسید. بعضی از افراد بدون در نظر گرفتن تناژ پوست خود، کرم پودر خریداری می نمایند که در نهایت، باعث می گردد این کرم آرایشی با پوستشان هماهنگ نگردد.

برای این منظور، باید ابتدا تفاوت میان رنگ پوست و ته رنگ آن را بدانید. رنگ پوست که همان رنگی است که پوست شما دارد. این رنگ ممکن است روشن، گندمی، تیره، قهوه ای تیره و مانند آن باشد. تشخیص رنگ پوست کار نسبتا ساده ای است. گاهی اوقات، رنگ پوست با تغییر فصل و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تغییر می نماید. شاید متوجه شده باشید که بسیاری از مردم در تابستان برنزه می شوند و در ماه های سردتر سال، رنگ پوست آن ها کمی روشن تر می گردد. البته، تطبیق رنگ پوست با کرم پودرهای موجود در بازار به شما یاری نمی نماید تا کرم پودر مناسب برای پوست سبزه را پیدا کنید. این کار با هماهنگی ته رنگ پوست با کرم پودر ممکن می گردد.

ته رنگ پوست به رنگ زمینه پوست شما گفته می گردد. ته رنگ پوست رنگ کلی پوست را تشکیل می دهد. ممکن است رنگ پوست شما دقیقا مانند رنگ پوست دوست تان باشد اما ته رنگ پوست های شما متفاوت باشد. ته رنگ پوست برخلاف رنگ آن با تغییر فصل متفاوت نمی گردد. به طور کلی، ته رنگ پوست به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می گردد.

ته رنگ یا تناژ گرم دارای سایه هایی از زرد یا طلایی زیر پوست شما است. تناژ سرد نیز به ته رنگ های قرمز، آبی یا بنفش گفته می گردد. در تناژ خنثی نیز ترکیبی از رنگ های گرم و سرد را دارید.

برای تشخیص ته رنگ یا تناژ پوست 4 راه ساده وجود دارد. دانستن ته رنگ و رنگ پوست به شما یاری می نماید تا رنگ کرم پودر مناسب برای پوست گندمی را تشخیص دهید.

1. رگ های خود را آنالیز کنید

یکی از سریع ترین و رایج ترین راه ها برای معین ته رنگ پوست، آنالیز رگ های داخل مچ دست است. اگر رگ های شما آبی یا بنفش به نظر می رسند، ته رنگ سردی دارید. اگر سبز به نظر می رسند ، ته رنگ پوست شما گرم است. اگر هم تشخیص آبی یا سبز بودن این رنگ ساده نیست، به احتمال زیاد ته رنگ خنثی دارید.

2. بعضی از جواهرات را تست کنید

آیا فکر می کنید جواهرات طلایی به شما ظاهر بهتری می دهند؟ در این صورت، احتمالا پوستی با ته رنگ گرم دارید. اگر هم زیورآلات نقره با رنگ پوست شما مجذوب کننده تر می شوند، ته رنگ پوست شما سرد است.

3. آیا به سرعت برنزه می شوید یا پوست تان آفتاب سوخته می گردد؟

یکی دیگر از راه های آسان برای شناخت ته رنگ پوست این است که بدانید پوست شما چگونه به نور خورشید واکنش نشان می دهد. اگر معمولا دچار آفتاب سوختگی می شوید و پوست تان قرمز می گردد، پوستی با ته رنگ سرد دارید. در صورتی که به راحتی برنزه می شوید و پوست تان قهوه ای می گردد هم ته رنگ آن گرمی است.

4. تست کاغذ سفید

یک ورق کاغذ سفید را روبه روی صورت خود نگه دارید و خود را در آینه نگاه کنید. اگر پوست شما در کنار کاغذ زرد به نظر می رسد، پوست شما رنگ و ته رنگ گرمی دارد. در صورتی که پوست صورت شما گلگون می گردد هم تناژ سردی دارد. اگر تشخیص یکی از این دو حالت برایتان سخت است، پوستی با ته رنگ خنثی دارید.

با شناخت ته رنگ پوست گندمی خود می توانید رنگ کرم پودر مناسب برای پوست سبزه را تشخیص بدهید. این رنگ باید با رنگ پوست شما یا ته رنگ آن همخوانی داشته باشد. اگر پوستی با ته رنگ گرم داشته باشید و از کرم پودری با رنگ سرد بهره ببرید، صورت شما خاکستری به نظر خواهد رسید چون به طور طبیعی با رنگ پوست شما هماهنگ نمی گردد. استفاده از کرم پودر گرم روی پوست سبزه با تناژ سرد نیز آن را به رنگ غیرطبیعی زرد یا نارنجی در می آورد و حتی ممکن است چهره شما را بیمار و رنگ پریده نشان دهد.

سایر عوامل تأثیرگذار بر انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست سبزه

رنگ پوست و ته رنگ آن تنها عوامل مؤثر برای خرید کرم پودر خوب برای پوست سبزه نیستند. علاوه بر این عامل مهم، باید کرم پودر خود را با توجه به 5 نکته دیگر انتخاب کنید.

1. آب و هوا

آب و هوای محل زندگی شما نیز می تواند در کرم پودر مناسب پوست گندمی شما تأثیر بگذارد. در صورتی که در منطقه ها و شهرهای سردسیر زندگی می کنید، باید از محصولات آرایشی آبرسان بهره ببرید. کرم پودر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در منطقه ها و شهرهای گرم تر نیز باید کرم پودری انتخاب کنید که برای مدتی طولانی روی پوست شما می ماند و SPF بیشتری دارد.

2. زمان روز

زمان استفاده از یک کرم پودر نیز می تواند در ماندگاری و تأثیرگذاری آن مهم باشد. کرم پودر هم مانند پرایمر یا کانسیلر باید در زمان مناسب استفاده گردد. به بیان ساده تر، در طول روز نباید از کرم پودرهای سنگین بهره ببرید اما این کرم پودرها برای شب مناسب ترین هستند.

3. سن

عامل مهم دیگری که معمولا در راهنمای خرید پرایمر آرایشی یا محصولات آرایشی مانند کانسیلر و کرم پودر به آن اشاره می گردد، سن شما است. برای انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست سبزه علاوه بر عوامل دیگری که گفتیم، باید به سن خود نیز توجه کنید. اگر سن بالایی دارید، بهتر است از کرم هایی که خاصیت ضد چین و چروک و پیری دارند بهره ببرید. این کرم پودرها درخششی طلایی دارند که به شما یاری می نمایند تا جوان تر به نظر برسید.

4. مناسبت

مناسبت و موقعیتی که در آن از کرم پودر استفاده می کنید نیز در معین کرم پودر مناسب برای پوست گندمی نقش مهمی دارد. کرم پودری که حالت سنگین تری دارد، برای مهمانی های خانوادگی یا دورهمی های محبت آمیز مناسب نیست و شما را کمی نامناسب جلوه می دهد. در مقابل، کرم پودرهای سبک تر برای موقعیت های روزمره و مهمانی های کوچک که در آن ها راحت تر هستید، مناسب تر هستند.

5. نوع پوست

شناخت نوع پوست نیز می تواند به شما در انتخاب کرم پودر مناسب یاری کند. مهم ترین انواع پوست عبارت اند از:

  • پوست معمولی: اگر پوستی یکدست و نرمال دارید، یعنی نه بسیار چرب و نه بسیار خشک است، کرم پودرهای مبتنی بر لوسیون را می توانید به کار ببرید.
  • پوست خشک: کرم پودرهای مایع که پایه کرمی دارند باید روی پوست خشک اعمال شوند. کرم پودر مناسب برای پوست سبزه و خشک بهتر از پنکک است.
  • پوست چرب: کارشناسان زیبایی توصیه می نمایند زنانی که پوست چرب دارند از کرم پودرهای مبتنی بر آب و مات استفاده نمایند. این کرم پودر مناسب برای پوست سبزه و چرب به از بین بردن چربی های بیش از حد پوست صورت یاری می نماید. رنگ این کرم پودر باید مطابق با رنگ پوست شما باشد. اگر پوستی چرب دارید، می توانید از پنکک نیز بهره ببرید.
  • پوست گندمی تیره: کرم پودر مایع برای پوست تیره ایده آل است. کرم پودر مناسب پوست گندمی تیره باید رنگی نزدیک به رنگ این پوست داشته باشد. می توانید بعد از این کرم پودر از پنکک نیز بهره ببرید.
  • پوست روشن: اگر پوست شما رنگ گندمی روشن تری دارد، بهتر است از کرم پودری بهره ببرید که رنگ آن به رنگ پوست شما نزدیک تر است.
  • پوست مایل به گندمی: کرم پودرهایی که رنگ دانه های زرد یا خاکی دارند، به این رنگ بیشتر می آیند. بهتر است بعد از کرم پودر از یک پنکک نیز بهره ببرید تا پوستی با ظاهر کاملا صاف داشته باشید.

تشخیص نوع پوست

برای اینکه کرم پودری مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، باید ابتدا نوع پوست خود را تشخیص بدهید. نشانه های انواع پوست به این ترتیب است:

  • پوست چرب: اگر پوست چربی داشته باشید، پوست تان به ویژه در ناحیه T یا همان ناحیه پیشانی، بینی و چانه، براق تر به نظر می رسد. افرادی که پوستی چرب دارند، اغلب شاهد چین و چروک کمتری روی پوست صورت خود هستند.
  • پوست خشک: این پوست چربی کمتری دارد. به همین علت، اغلب کدر به نظر می رسد، کشسانی کمتری دارد و خطوط ریز در آن بیشتر قابل مشاهده هستند.
  • پوست معمولی: این پوست نه مثل پوست چرب مستعد جوش است و نه مانند پوست خشک اغلب پوسته پوسته می گردد. منافذ پوست افرادی که پوستی معمولی دارند، کوچکتر است. آن ها پوستی صاف دارند که کمتر مستعد حساسیت یا لک است.
  • پوست مختلط: این نوع پوست نواحی خشک و چرب را با هم دارد. ناحیه T این پوست معمولا چرب است و گونه ها یا خشک و یا معمولی هستند. این نوع پوست در فصول مختلف سال و به علت عوامل مختلفی مانند استرس یا نوسانات هورمونی حالت متفاوتی پیدا می نماید.
  • پوست حساس: این نوع پوست ممکن است چرب، خشک، معمولی یا مختلط باشد. صرف نظر از اینکه پوست شما کدام یک از این انواع باشد، اگر پوست حساسی داشته باشید، قرمز به نظر می رسد و احساس سوزش، خارش یا خشکی دارد. پوست حساس در برابر عوامل و محرک های خارجی آسیب پذیرتر است.

برترین برندهای کرم پودر مناسب برای پوست سبزه

برای اینکه سایر محصولات آرایشی مانند پودر فیکس آرایشی یا برترین کانسیلر را برای پوست خود انتخاب کنید، باید ابتدا کرم پودری مناسب با پوست خود داشته باشید. برترین راه برای انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست سبزه، علاوه بر توجه به عواملی مانند رنگ و ته رنگ پوست و نوع آن، شناخت برترین کرم پودرهای آرایشی در بازار است. در ادامه، با بعضی از برندهای فراورینماینده کرم پودر مناسب برای پوست گندمی آشنا می شوید.

کرم پودر اسکین تینت ایلیا با SPF 40

این کرم پودر مناسب برای پوست سبزه برای ته رنگ های گرم و خنثی طراحی و ساخته شده و SPF به میزان آن روی پوست شما رنگ خاکستری ایجاد نمی نماید. پوشش سبک این کرم پودر جذب پوست می گردد. این کرم پودر بافت پوست شما را بهبود می بخشد و صاف می نماید.

کرم پودر تینتد فیس اویل کوزس

این کرم پودر ته رنگ ها مختلفی فراتر از گرم، سرد و خنثی دارد. ته رنگ طلایی و زیتونی برای ترکیب با رنگ پوست های سبزه مناسب است. پوشش میانه و خیره نماینده این کرم پودر به شما ظاهری مجذوب کننده و چشم نواز می بخشد. در صورت استفاده از این کرم پودر می توانید از هایلایترهای درخشنده تر صرف نظر کنید.

در صورتی که استفاده از کرم پودرهای روغنی را دوست ندارید، باید بدانید که روغن جوجوبای موجود در این کرم پودر باعث می گردد که سبک تر گردد.

کرم پودر مایع بست اسکین اور سفورا

این کرم پودر با انواع پوست گندمی هماهنگ می گردد. فقط کافیست رنگی متناسب با رنگ و ته رنگ پوست خود انتخاب کنید. از هر چیزی به رنگ صورتی خودداری کنید. در عوض، این کرم پودر با ته رنگ زرد یا خنثی را انتخاب کنید. بهتر است رنگ این محصول را به جای صورت با رنگ گردن خود هماهنگ کنید. بسیاری از افراد با پوست گندمی، صورتی روشن تر و گردنی تیره تر دارند. در نتیجه، انتخاب کرم پودر با ته رنگ های صورتی باعث برجسته تر شدن رنگ صورت آن ها می گردد. بنابراین، برترین راه برای انتخاب کرم پودر طبیعی و مناسب با رنگ پوستشان تطبیق رنگ کرم پودر با رنگ گردن آن ها است.

کرم پودر مایع بست اسکین اور سفورااسید هیالورونیک و عصاره جلبک قرمز دارد که آن را به کرم پودر مناسب برای پوست سبزه و خشک تبدیل می نماید. از آن گذشته، روغن آفتابگردان موجود در این کرم پودر آن را به التیام بخشی برای پوست های مستعد آکنه تبدیل خواهد نمود.

کرم پودر لورا مرسیه سری Flawless Lumière

این کرم پودر مناسب برای پوست سبزه تیره پوشش میانهی دارد و در تمام طول روز روی صورت شما باقی می ماند. برای انتخاب برترین رنگ از این کرم پودر برای پوست گندمی، بهتر است که سراغ مدل هایی که ته رنگ خنثی و گرم دارند، بروید. این رنگ ها درخشش زیبایی دارند که واقعا رنگ های طلایی را در پوست شما نمایان می نمایند. علاوه براین، این کرم پودر ویتامین سی دارد که پوست شما را بلافاصله پس از استفاده درخشنده می نماید. این مزیت بزرگ در روزهایی که می خواهید با استفاده کمتر از لوازم آرایشی مجذوب کننده تر به نظر برسید، مفید خواهد بود.

کرم پودر میبلین مدل Fit Me

اگر در پی کرم پودر مناسب برای پوست سبزه و چرب هستید، این کرم پودر برای شما مناسب ترین گزینه خواهد بود. می توانید این کرم پودر را با اندکی روغن های آرایشی مانند جوجوبا نیز ترکیب کنید تا رطوبت بیشتری داشته باشد و برای پوست خشک تر مناسب گردد.

کرم پودر فنتی بیوتی مدل Pro Filtr Soft Matte

هر چیزی که ریحانا به آن دست می زند، به طلا تبدیل می گردد. کرم پودر فنتی بیوتی از شرکت ریحانا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کرم پودر سایه ها و رنگ های بسیاری دارد و همه آن ها ته رنگ های گرم تر و ترکیبی دارند که برای پوست گندمی عالی هستند. مهم نیست ته رنگ پوست شما چیست، فنتی بیوتی حتما برای آن کرم پودری مناسب دارد. این کرم پودر آبرسان پوشش راحتی روی پوست دارد و آن را تا حد میانه تا کامل پوشش می دهد. با وجود این کرم پودر پوست شما احساس سبکی خواهد داشت.

تشخیص کرم پودر اصلی از تقلبی

برای تشخیص کرم پودر اصلی از تقلبی، باید به 6 نکته مهم توجه کنید:

  • آرم کرم پودر تقلبی اغلب از آرم شرکت اصلی تقلید می گردد و اگر کمی دقت کنید، متوجه آن خواهید شد.
  • کرم پودر تقلبی بوی بدی دارد و ظاهر محصول قدیمی یا تقلبی بودن آن را نشان می دهد.
  • روی کرم پودر اطلاعات نادرستی درباره مواد تشکیل دهنده آن درج شده است. اگر متوجه شدید که این اطلاعات نادرست هستند یا چنین موادی وجود ندارند، باید به تقلبی بودن آن شک کنید.
  • کرم پودر بسته بندی مناسبی ندارد. محصولات یک شرکت معتبر به خوبی بسته بندی می شوند. بعلاوه، کرم پودر تقلبی فاقد هولوگرام است.
  • قیمت کرم پودر تقلبی از کرم پودر اصلی بسیار کمتر است.
  • به بارکد، شماره سریال و تاریخ فراوری و انقضای کرم پودر دقت کنید. اگر یکی از آن ها روی محصول درج نشده باشد، آن محصول آرایشی تقلبی است.

نکات طلایی برای استفاده از کرم پودر

برای اینکه کرم پودر مناسب برای پوست سبزه به زیبایی روی پوست شما بنشیند، باید ابتدا پوست صورت خود را کاملا تمیز کنید. منافذ پوست نباید مسدود شده باشند. می توانید از یک لایه بردار برای پاک کردن سلول های مرده پوست بهره ببرید. در نهایت، از کرم آبرسان بهره ببرید. در مرحله بعدی، از پرایمر بهره ببرید. شاید این کار یک مرحله به روتین آرایش شما اضافه کند اما تضمین می نماید که کرم پودر بی عیب نظر می رسد چون پوست را به سطحی کاملا صاف تبدیل می نماید.

برای تأثیرگذاری بیشتر کرم پودر این نکات را هم در نظر داشته باشید:

  • همواره با استفاده از کمی کرم پودر آغاز کنید. سپس، میزان بیشتری به آن اضافه کنید تا پوشش مناسبی داشته باشد. کرم پودر را باید جایی بمالید که احتیاج است تا پوست شما همچنان حالت طبیعی داشته باشد.
  • بهتر است که کرم پودر را بیشتر در مرکز صورت خود بزنید چون قرمزی و لک ها در این ناحیه بیشتر هستند.
  • کرم پودر را با حرکات ضربه ای و آرام به پوست خود بزنید. گرمای نوک انگشتان شما به جذب کرم پودر یاری می نماید.
  • کرم پودر را به آرامی به سمت خط مو، فک و کمی زیر چانه ببرید تا پوششی کاملا طبیعی داشته باشد.
  • اگر پوشش کرم پودر کافی نیست، از کانسیلر برای پوشش دادن حلقه های تیره زیر چشم یا لک ها بهره ببرید.

کلام آخر

برای انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست سبزه باید ابتدا ته رنگ و رنگ خود را بشناسید. پس از آن نیز نوبت به شناخت نوع پوست و عواملی مانند موقعیت استفاده از کرم پودر یا زمان استفاده از آن و سن شما می رسد.

برای خرید کرم پودر با قیمت مناسب باید برندهای مختلف لوازم آرایشی که کرم پودر مناسب برای انواع پوست گندمی دارند را بشناسید و آنالیز کنید. بعد از آن، با توجه به ویژگی های هر محصول و تجارب کسانی که پیش از شما از آن کرم پودر استفاده نموده اند، می توانید مناسب ترین کرم پودر برای پوست خود را انتخاب کنید.

منبع: maybelline ، boldsky ، byrdie

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 دی 1402 بروزرسانی: 20 دی 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2101

به "چگونه کرم پودر مناسب پوست سبزه انتخاب کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کرم پودر مناسب پوست سبزه انتخاب کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید