بیل گیتس 2024 را سال هوش مصنوعی می داند؛ تحول در کسب وکارها، حوزه سلامت و آموزش

به گزارش آفتاب صبا، دیجیاتو: بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت پست جدیدی را در وبلاگ رسمی خود منتشر نموده است تا پیش بینی های خود درباره صنعت فناوری در سال 2024 را بیان کند. او در پست خود از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری تحول آفرین یاد نموده است و عقیده دارد که این فناوری می تواند باعث بهبود نوآوری ها گردد.

بیل گیتس 2024 را سال هوش مصنوعی می داند؛ تحول در کسب وکارها، حوزه سلامت و آموزش

گیتس در پست وبلاگ خود پیش بینی هایش درباره تأثیرات آینده فناوری هو ش مصنوعی بر صنایع مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش و نیروی کار را بیان نموده است. او پیش بینی می نماید که توسعه هو ش مصنوعی قرار است خط فراوری نوآوری را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد.

او در این رابطه می نویسد:

علت بهبود زندگی ما در طول قرن گذشته نوآوری بوده است. از برق و خودرو ها گرفته تا دارو و هواپیما، نوآوری دنیا را به جای بهتری تبدیل نموده است.

گیتس در ادامه پست خود به این موضوع اشاره نموده که کشور های پردرآمد مانند ایالات متحده حدود 18 تا 24 ماه تا پذیرش قابل توجه هو ش مصنوعی فاصله دارند. هرچند او انتظار دارد که کشور های آفریقایی با تأخیر از این فناوری به صورت عمومی استفاده نمایند، اما گفت که احتمالاً تا حدود سه سال آینده شاهد سطح مشابهی از پذیرش هوش مصنو عی در این کشور ها خواهیم بود.

گیتس در پست خود اشاره می نماید که سال 2023 برای اولین بار مجبور شده تا از هوش مصنوعی برای انجام کار های خود استفاده کند. به گفته او، نسبت به سال های گذشته اکنون انسان ها بهتر درک می نمایند که هوش مصنوعی می تواند چه کار هایی را انجام دهد و برای کدام کار های به عنوان یک دستیار حضور داشته باشد.

بیل گیتس قبلاً گفته بود که هوش مصنوعی می تواند طی 5 تا 10 سال آینده با ارائه محتوا متناسب با سبک یادگیری دانش آموزان، صنعت آموزش را متحول کند. حالا او در پست تازه وبلاگش، ابزار های آموزشی هوش مصنوعی که امروزه به صورت آزمایشی اجرا می شوند را شگفت انگیز خوانده است. او ابزار هایی مانند Khanmigo و MATHia را قابل توجه توصیف کرد و گفت که آن ها در سال های آینده بهبود خواهند یافت.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1402 بروزرسانی: 30 آذر 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2099

به "بیل گیتس 2024 را سال هوش مصنوعی می داند؛ تحول در کسب وکارها، حوزه سلامت و آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس 2024 را سال هوش مصنوعی می داند؛ تحول در کسب وکارها، حوزه سلامت و آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید