اینجا سوییس نیست؛ زراس است!

به گزارش آفتاب صبا، روستای زراس که گردشگران بسیاری از آن به عنوان نگین زاگرس نام می برند ،از لحاظ موقعیت جغرافیایی در 250 کیلومتری شمال شرقی اهواز و 69 کیلومتری جنوب شرقی ایذه واقع است.

اینجا سوییس نیست؛ زراس است!

سمن سمندر

خبرنگاران: هرگاه نام خوزستان را میشنویم ، در ضمیر ناخودآگاهمان گرمای طاقت فرسا و هرم آفتاب این منطقه گرمسیر ، مجسم می شود.

در حالیکه باورتان نمی شود که در این سرزمین با هوای شرجی، منطقه ای سرسبز و بکر با آب و هوایی خنک و محسور کننده وجود دارد که نظر بسیاری از عاشقان طبیعت را به خود جلب نموده که فارغ از روزمرگی ها و به دور از هیاهوی شهرنشینی و دود ودم ترافیک، برآنند تا لحظاتی برای خود، آرامش طلب نموده و هوایی پاک وسالم استنشاق کنند .

این منطقه خاص ، دهکده سرسبز زراس نام دارد که به بهشت گمشده خوزستان ویا سوئیس خوزستان معروفیت دارد. به این دهکده زیبا که قدم گذاری ،عطر دل آویز گلهای الوان، آوای خوش چشمه ها و نسیم آرام طبیعت آن را که حس کنی، پی می بری واقعا نام بهشت برازنده آن است. روستای زراس که گردشگران بسیاری از آن به عنوان نگین زاگرس نام می برند ،از لحاظ موقعیت جغرافیایی در 250 کیلومتری شمال شرقی اهواز و 69 کیلومتری جنوب شرقی ایذه واقع است و از لحاظ قدمت تاریخی ، به دوران قبل هخامنش بر می شود .

دهدز نزدیکترین شهر و در 14 کیلومتری آن واقع شده است . و از آنجا که به استان چهار محال و بختیاری بسیار نزدیک است ، بیشتر افراد ساکن این روستا از ایلات اصیل بختیاری و عشایر (قوم لر) به شمار می آیند .

وجود اقامتگاه ها و سوئیت های متعدد در این روستا بیانگر این است که مقصد عالی برای سفر گردشگری محسوب شده و آبشار ، دریاچه، جنگل بلوط ، کوههای سربه فلک کشیده و انعکاس آنها در آب ، قله های برفی زمستان ، دشتهای سوسن و نرگس و شقایق ، درختان انجیر و گردو و سنگ نگاره های تاریخی و… باعث شده تا نظر دوستداران طبیعت را به خود منعطف کند.

ناگفته نماند امکانات تفریحی جذابی برای مسافران در نظر گرفته شده است که می توان از قایق سواری، موج های آبی ، جت اسکی، ماهیگیری، صخره نوردی،کوه نوردی، اسب سواری، موتور سواری،دوچرخه سواری وموزه حیات وحش نام برد .البته به خاطر داشته باشید هرگاه به این منطقه خوش آب و هوا سفر کردید،تماشایآبشار شیوندکه از جلوه های بی بدیل طبیعت خوزستان است را از دست ندهید .

این آبشار که از کوههای منگشت سرچشمه می گیرد ، بلندترین آبشار خوزستان است.

به آبشار که رسیدید می بینید که چگونه شمیم درختان بلوط ، پونه و کتیرا که دور تا دورآبشاررافراگرفته ، مشامتان را نوازش می دهد. گرچه گفتنی ها ، یک صدم دیدنی های این دهکده زیبا نمی شود ، اما گفتنی ترازهمه که حتی فکرش هم نمی کنید ، این است که این روستا از امکانات هوشمند برخوردار بوده و در برخی از ویلاهای آن علاوه بر امکانات اینترنت، از کلیدها و ترموستات های تاچ هوشمند استفاده شده است . پس چه جایی بهتر از زراس برای سفری آرامش بخش و به یاد ماندنی ….

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2068

به "اینجا سوییس نیست؛ زراس است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا سوییس نیست؛ زراس است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید